A Ferrari körül kialakult nyugtalanító pletykák nem sok jót sejtetnek a 2026-os motor fejlesztésével kapcsolatban. Az olasz istálló eddig rendkívül szűkszavúan nyilatkozott a következő nagy szabályváltozásra készülő motorterveiről.
Fred Vasseur csapatfőnök irányítása alatt a Forma–1 történetének egyik legnagyobb szabályváltozására készül a Ferrari. A jelentős aerodinamikai módosítások mellett az motorok terén is forradalmi változások várhatók, amikor öt gyártó – a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull Powertrains, a Honda és az Audi – biztosítja majd a mezőny számára az erőforrásokat.
Leo Turrini szakújságíró blogbejegyzésében két nyugtalanító következtetésre jutott a Ferrari motorprogramjával kapcsolatban. Az egyik legaggasztóbb jel, hogy Wolf Zimmermann és Lars Schmidt, a motorosztály két kulcsembere az Audihoz távozik, ráadásul mindez alig néhány hónappal az új motor bevezetése előtt történik.
"A helyzet két módon értelmezhető" – írta Turrini. "Az egyik szerint valósak a 2026-os motor kilátásaival kapcsolatos kétségek, és a szakítás egy olyan csalódás eredménye, amit remélhetőleg megcáfolnak majd a tények. A másik lehetőség, hogy Mattia Binotto meggyőző érvekkel csábította át őket az Audihoz."
A szakértő azt is megemlítette, hogy szeptember közepéig a Ferrari még nem tesztelte a teljes erőforrást a próbapadon, pedig mindössze három hónap van hátra az alkatrészek homologizációjáig. "Az F1-ben megszokott a mérnökök vándorlása. Az eredmények hiánya pedig táptalajt ad a pletykáknak" – fogalmazott.
A helyzet komolyságát jól példázza az Alpine esete, amely intő jelként szolgálhat minden csapat számára. A francia istálló jelenleg a konstruktőri bajnokság utolsó helyén áll, miután a Renault nem tudta tökéletesíteni motorját a 2022-es fejlesztési stop előtt. A Ferrari mindenképpen szeretné elkerülni ezt a csapdát.
Lewis Hamilton és Charles Leclerc már a 2025-ös szezonban is küszködnek, és valószínűleg idén sem nyernek futamot. A 2026-os kilátások pedig egyelőre nem sok bizakodásra adnak okot.