A spanyol veterán összességében nagyon erősen teljesített Austinban, hiszen a sprintidőmérőn a hatodik helyet szerezte meg, majd a normál időmérőn is bejutott a legjobb tízbe. A vasárnapi versenyen aztán ugyanezt a pozíciót kaparintotta meg.
Alonsótól nem meglepetés, hogy szereti kihangsúlyozni, mennyire túlteljesíti az autóban rejlő potenciált, de megnézve az idei évet és a csapattársa helyzetét, valóban van benne valami. Texasban emellett sprinthétvégét teljesített a mezőny, ami általában összekuszálja kicsit az erősorrendet, ráadásul a Pirelli is kísérletezett azzal, hogy kihagytak egy keveréket a felhozatalból, és a C1-es, C3-as és C4-es abroncsot vitték a helyszínre.
„Ez egy sprinthétvége, szóval kicsikét káoszos a helyzet, az embereknek meg kell szokniuk pár dolgot, az újoncok is tanulják még a pályát” – nyilatkozta a kétszeres bajnok még a szombati eseményeket követően. „Szóval nem is tudom. Minden mutatónk szerint mi vagyunk a nyolcadik leggyorsabb csapat, tegnap viszont a hatodik helyen zártunk. Ebből a szempontból boldog vagyok, de nem hinném, hogy ez egy különösen jó hétvége lenne az Aston számára.”
A nagydíj után Alonso aztán ismét arról beszélt, hogy az egykörös sebességük jobb a versenytempójuknál. „Lassúak voltunk az előttünk lévőkhöz képest, miközben feltartottuk a mögöttünk jövő Racing Bullst. Az egész futam során egy másodpercen belül voltak hozzánk képest, ami azt jelenti, hogy gyorsabbak voltak. A versenyen egy kicsit jobban küszködtünk, mint a hétvége bármely más részében.”
Amikor pedig arról kérdezték, hogy a tizedik helye a jó kivitelezésnek köszönhető-e, figyelembe véve, hogy csak a nyolcadik leggyorsabb autó az övék, Alonso módosított a rangsoron. „Ma vélhetően kilencedikek voltunk. Az Alpine talán kicsivel jobban szenved, de ezt leszámítva nehéz megmondani. A Haas egyértelműen előttünk van, amit Ollie [Bearman] erős tempója is mutat. A Sauber szintén, a Williams pedig külön liga.”
„Jelenleg nem sok csapat van mögöttünk. Az, hogy a tizedik helyen érünk célba és szerzünk egy pontot, jó eredmény, de Mexikóra javulnunk kell.” A pályán dolgozó csapatot irányító Mike Krack eközben bizonytalanabb volt a helyzetet illetően, és kihangsúlyozta, hogy vasárnap több eltérő stratégia is játékban volt, valamint a forgalom is nagy szerepet játszott.
„Az elemzést részletesen át kell majd nézzük, mert egyes pilóták a lágyakon kezdtek, mások a keményen, míg a legtöbben a közepesen. Szerintem át kell nézzük a számokat, hogy kiderüljön, ki volt forgalomban, kinek volt DRS-e és hasonlók, mielőtt ténylegesen meg tudnánk mondani, hol tartunk a tempó tekintetében.”
„Vannak olyan futamok és pályák, ahol jobban megy nekünk, és az autónknak is megvannak az erősségei és gyengeségei, ahogyan az összes többinek. Vannak hétvégék, mint például Budapest, amely jobban illik az autónkhoz, és vannak olyanok is, mint mondjuk Baku, ahol már kevésbé ment.”
„Úgy gondolom, nagy kihívást jelent az egész szezonon át a legtöbbet kihozni a csomagból és mindig pontot szerezni, amikor lehetséges. Először azonban megcsináljuk az elemzést, aztán majd kiderül az igazság” – magyarázta Krack, aki tehát Alonsóval ellentétben inkább nem jelentette ki, hol is állhat pontosan az Aston az erősorrendben.
