Andy Cowell meggyőződéssel vallotta, hogy az Aston Martin „több világbajnoki címet is fog nyerni egymás után", bár konkrét dátumot egyelőre nem tett erre a nagyratörő célkitűzésre.
Nem titok, hogy a silverstone-i csapat már évek óta szisztematikusan építi fel azt a struktúrát, amellyel jelentős előrelépést remélnek elérni 2026-ban, amikor is az új technikai és erőforrás-szabályozás életbe lép. A projektet Fernando Alonso vezetésével, valamint Adrian Newey és számos más kiváló szakember irányításával valósítják meg.
Ugyanakkor a Forma–1-es bajnoki cím megszerzése korántsem egyszerű feladat. A csapatfőnök szerint az egyik legfontosabb alapkövetelmény már megvan, ami egy boldog, elkötelezett csapat, amely valóban hisz a közös célban.
Az őszinteség és a realitás talajáról
Amikor arról kérdezték, mi a titka annak, hogy mindenki elégedett maradjon a csapatban, válasza meglepően egyszerű és őszinte volt.
„Őszinteség és az, hogy nem ígérünk túl sokat. Ennyi. És biztosítani kell, hogy egyetlen fókuszpontunk legyen: a versenyautó. Igen, végső soron minden a versenyautóhoz vezet vissza. És mit fogunk tenni érte? Nagyszerű, ambiciózus célokat tűzünk ki" – fogalmazott.
„Olyan célokat kell kitűzni, amelyeket mindenki lehetetlennek tart, aztán megpróbáljuk lehetővé tenni őket. Ez csapatmunka. Dolgozunk azért, hogy a csúcsra érjünk, majd ott is maradjunk."
Cowell saját terminológiát is bevett a célkitűzések leírására: „Szeretem ezeket BHAG-oknak nevezni" – utalt a „Big Hairy Audacious Goals", vagyis a „nagy, merész, vakmerő célok" rövidítésére.
Világbajnoki címek sorozata
Amikor ezekről a merész célokról kérdezték, Andy Cowell határozottan válaszolt, olyan szavakkal, amelyek fellelkesíthetik a silverstone-i istálló szurkolóit: „Több világbajnoki címet nyerni. Egymás után."
A kérdésre, hogy valóban elhiszi-e ezt, egyértelműen fogalmazott: „Ezt akarjuk. És igen, ez meg fog történni."
Ugyanakkor a csapatfőnök óvakodik attól, hogy konkrét időpontot jelöljön meg ennek a célnak az eléréséhez. Bár 2026-ban minden megváltozik, és ez lehetőséget teremt minden csapat számára, senki sem tudja biztosan, min dolgoznak a riválisok. Éppen ezért az előrejelzések ebben a szakaszban könnyen visszaüthetnek, ráadásul ez ellentmondana annak az alapelvnek is, amelyet ő maga hirdet: „őszinteség és ne ígérj túl sokat".
Ez különösen igaz az Aston Martin esetében, hiszen a csapatnak nemcsak egy új erőforráshoz kell alkalmazkodnia a Hondával kötött megállapodás révén, hanem az Adrian Newey vezetésével tervezett első autó is teljesen új kihívásokat fog jelenteni, ami önmagában is komoly változásokat hoz magával.
