A 2025-ös Abu-Dzabi Nagydíj nemcsak a szezon fináléját jelentette, hanem egy korszak végét is, ugyanis utoljára működött a Forma–1-ben a jól ismert DRS-rendszer, amely tizennégy éven át alakította a versenyek menetét. A légellenállást ideiglenesen csökkentő, nyitható hátsó szárnyat utoljára Kimi Antonelli aktiválta a vasárnapi versenyen.
A Mercedes ifjú tehetsége a 14. helyért csatázott Júki Cunodával, és egy utolsó próbálkozás során nyomta meg a DRS-gombot – eredménytelenül. Bár az előzés nem jött össze, ezzel a mozdulattal hivatalosan is pont került a DRS-korszak végére, amely 2011 óta meghatározó szerepet játszott a Forma–1-ben.
Egy technikai újítás, amely forradalmasította az előzéseket
A mozgatható hátsó szárny bevezetésekor azonnali hatást gyakorolt a versenyzés dinamikájára. Amikor egy pilóta egy másik autó szélárnyékába került, a DRS segítségével akár 10–12 km/h-s sebességtöbbletet is elérhetett, jelentősen megkönnyítve az előzést.
A 2010-es idény – az utolsó a DRS bevezetése előtt – mindössze 547 előzést hozott. Egy évvel később ez a szám szinte a triplájára, 1486-ra ugrott. Az újítás tehát kétségtelenül hatékonynak bizonyult, még ha később sokan vitatták is a mesterséges előzési segítség létjogosultságát.
Jenson Button volt az első versenyző, aki éles helyzetben először alkalmazta a DRS-t a 2011-es Spanyol Nagydíjon. Most, több mint egy évtizeddel később, a stafétát Kimi Antonelli vette át – igaz, utoljára.
2026-tól új korszak kezdődik
A szabályalkotók már korábban jelezték, hogy a 2026-os technikai reformmal a DRS elbúcsúzik a Forma–1-től. Helyét új, aktív aerodinamikai megoldások veszik át, melyek célja továbbra is az előzések elősegítése, de a DRS-nél természetesebb módon. Emellett a hibrid rendszer is jelentős fejlesztésen esik át, a villanymotor teljesítménye ugyanis már a belső égésű motor erejével vetekszik majd.
