hero image

Az AlphaTauri versenyzői „komoly teljesítménybeli ugrást várnak”

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Hihetetlenül látványos és menő ruhában versenyez Leclerc és Sainz Miamiban

FORMA-1

Ma 19 éve történt Alonso és Schumacher elképesztő csatája Imolában ( videó)

FORMA-1

Fantasztikus felvételeken Alonso vezetési technikája a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Amit Alonso megfogott, azt Sainz eldobta (videó)

Motorsport.hu
2022/07/20 16:50
Juki Cunoda szerint a Francia Nagydíjra szánt komoly fejlesztési csomagjuknak ki kéne küszöbölnie autójuk legnagyobb gyengeségét, a gyors kanyarokban mutatott tempóhiányt.
Ajánlott 18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

Az AT02-es idén eddig nem hozza elődje szintjét, így a csapat versenyzői is kevesebbszer tudnak megvillanni vele. Ez pedig a ponttermésen is meglátszik, hiszen a faenzai gárda már csak nyolcadik a konstruktőri tabellán, miután a Haas is megelőzte őket.

Most egy olyan helyszín következik a hétvégén, amely ismét kidomboríthatja autójuk gyengeségeit, de közben egy jelentősebb fejlesztési csomag is érkezik, amely révén talán javulhatnak a középgyors és gyors kanyarokban.

„Ez egy olyan pálya, ahol a középgyors kanyarokra kell beállítanod az autód. Közben viszont trükkös is lehet, mert vannak nagyobb tempójú fordulók, hosszú egyenesek, miközben az első és harmadik szektor végén még lassú kanyarok is találhatók” – mondta Cunoda.

„Normál esetben ez megmutatná, hogy nem vagyunk annyira erősek, de érkeznek a fejlesztések, így remélhetőleg ez változni fog.” A japán pilóta idén eddig csak kétszer indulhatott a top tízből, ez pedig a vasárnapjaira is hatással volt.

„Eljött az ideje, hogy visszatérjünk a Q3-ba, mert úgy könnyebb lenne pontokat szerezni vasárnap. Mi egy nagy fejlesztés mellett döntöttünk több kicsi helyett. Ennek célja az lesz, hogy nagyobb leszorítóerőt termeljünk, mert eddig ez volt a gyenge pontunk. Örülnék, ha ezzel ismét a középmezőny elejében harcolhatnánk.”

Márkatársa, Pierre Gasly is nagy reményeket fűz az újításokhoz: „Jó lenne, ha minden sokkal jobbá válna az újítások révén. Főként az aerodinamikai oldalhoz kapcsolódnak, és komoly teljesítménybeli ugrást várunk tőle, szóval már szeretném kipróbálni abban a reményben, hogy megint a pontokért küzdhetünk majd.”