hero image

Az Alpine szerint az FIA miatt nem volt még erősebb a 2022-es idényük

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

„Nincs jövőjük” a csapatnál – a teljes páros távozhat az F1-es istállótól

FORMA-1

„Egy feltétellel vinné el a Williams Antonellit, de az FIA-ra is szükség lenne...”

FORMA-1

Nagy harc folyik a hatalmas szponzorért az F1-ben, a McLaren vezet

FORMA-1

Új felvételek jelentek meg a Ferrari valaha volt legmenőbb F1-es szereléséről

Motorsport.hu
2022/12/25 20:29
Az Alpine nyerte a középmezőny csatáját 2022-ben, de a csapatnál úgy vélik, hogy az FIA azon döntése, miszerint a szezon elején engedélyezték a fémből készült merevítőket a padlólemeznél, talán egy még erősebb szezontól fosztotta meg őket.
Ajánlott „Egy feltétellel vinné el a Williams Antonellit, de az FIA-ra is szükség lenne...”

A szabálymódosítás a szezonnyitó Bahreini Nagydíj előtt érkezett, mivel a legtöbb alakulat panaszkodott, hogy a padlólemezeik nem várt mértékben hajlanak az aerodinamikai terhelés és az autók merevsége miatt.

Az Alpine A522 azonban nem szenvedett különösebben a delfinezéstől vagy pattogástól az év elején. Mindez pedig egy tudatos döntésnek volt köszönhető, hiszen a franciák szándékosan szélesebbre tervezték az oldaldobozokat, a padlólemezt pedig merevebbre, hogy ezzel kerüljék el a túlzott hajlékonyságot.

Ennek oka pedig az volt, hogy a szezon előtt a CFD-s tesztek során felfedezték, hogy az autó körüli légáramlatok romolhatnak, ha a padlólemez túlságosan is flexibilis. Az Alpine a Red Bull-lal, a Williamsszel és az Aston Martinnal alkotta azt a négy csapatot, akik nem használtak merevítőket a szezon kezdetén.

Szaúd-Arábiában azonban az utóbbi két gárda már szintén felszerelte autójára az FIA által engedélyezett elemeket. „Aggódtunk a padlólemez kialakítása miatt. Talán azonban kissé túl óvatosak voltunk” – magyarázta Pat Fry, az Alpine technikai vezetője a The Race-nek.

„Úgy tűnik azonban, hogy a többiek túlságosan is a másik oldalon voltak, és azt állították, hogy nagyon pattognak. Még mindig idegesít, hogy engedélyezték az extra merevítőket. Mi merev padlólemezt terveztünk. A többiek is csinálhatták volna ezt, vagy rádobhattak volna pár plusz kilót az autóra, hogy megoldják. Ez azonban sok csapat számára kibúvót jelentett.”

Fry szerint az Alpine szezonkezdése még erősebb lehetett volna a módosítás nélkül. „Bőven lett volna lehetőségük arra, hogy megpróbálják megoldani a problémát, de szándékosan nem tették, mert így közelebb futtathatták az autót a földhöz.”

A franciáknak azonban nem volt választásuk, ezért Imolára már ők is előálltak egy új, könnyebb padlólemezzel, amelyen már ott voltak a merevítő rudak. Fry szerint az ő padlólemezük talán két kilóval lehetett nehezebb a többiekénél, akiknek azonban a szabályváltoztatás miatt nem kellett költeniük arra, hogy megerősítsék saját megoldásukat.

„Mi rátettünk néhány kilót, miközben 100 grammal is meg lehetett volna oldani” – utalt a merevítőkre. „Szóval ez frusztráló, de ilyen az élet.” Ezen kezdeti nehézség ellenére azonban az Alpine-nak így is sikerült megszereznie a konstruktőri negyedik helyet, aminél többet nem igazán remélhettek.