Nagyon komoly szabályváltozások jönnek jövőre, és egyelőre nem lehet tudni, ki jön majd ki ezekből a legjobban. Annyi újdonság lesz 2026-ban, hogy akár komolyabban is átalakulhat az erősorrend, miközben az sem mellékes, hogy a versenyzők a szimulátoros tapasztalataik alapján különböző aggodalmakat fogalmaztak meg az új autókkal kapcsolatban.
Verstappen, aki bevallottan nem rajongott az idén lezárult korszakért és autókért, több csapattag szerint a következőért sem fog, mindez pedig nyugtalanságot eredményez a Red Bullon belül. „Figyelembe kell venni azt is, Max mennyire fogja élvezni az újgenerációs autókat. Vannak páran a Red Bullnál – a Sao Pauló-i reptéren beszéltem néhányukkal – és mindnyájan egy kicsit idegesnek tűntek” – mesélte Chandhok a Sky F1-nek.
„Azt mondták, hogy »igazából kicsikét aggódunk amiatt, hogy Max talán nem fogja majd annyira élvezni az F1-et 2026-ban«. Ez érdekes lehet, mert a versenyzés stílusa nagyon sokat fog változni. Persze remélik, hogy nem ez lesz a helyzet, mert ha igen, akkor az talán a másik versenyzőnek, vagyis Hadjarnak fog kedvezni.”
Verstappen az elmúlt pár évben többször is megemlítette, hogy alapvetően nem tervez túl hosszú ideig a Forma–1-ben maradni, hiszen sok más dolog és kategória érdekli még. Emellett pedig több olyan dolog is van, ami nem tetszik neki túlzottan a mai trendek közül, legyen szó a hosszú naptárról, a sprinthétvégékről, az extra felhajtásról vagy éppen az utcai helyszínek számának növekedéséről.
Mindez pedig azt eredményezheti, hogy az egyébként 2028 végéig szerződéssel rendelkező holland akár idő előtt is szögre akaszthatja F1-es sisakját. Chandhok végezetül azért hozzátette, hogy szerinte szezon közben biztosan nem fog ez megtörténni, hiába fordulhat mondjuk elő, hogy Verstappennek nem tetszenek majd az új autók.
„Az idei év valójában éppen azt bizonyította, hogy ő nem csinál ilyet, igaz? Nem fordít egyszerűen hátat.”
-crop-1200x800_640x427.jpg)