Motorsport.hu|2025. 11. 03. 09:43
Az eldobható pontok rendszere háromszor is 100 százalékos idényt tett lehetővé, míg a jelenlegi számítás csak arra ad lehetőséget, hogy a pilóták megközelítsék a 100 százalékot.

A 2025-ös idényben 648 pont szerezhető, a bajnoki maximum 473; ha valaki a maradék 116 pontot is megszerzi, az 72,99 százalékos arány lenne Lando Norris számára, kevéssel elmaradva Nico Rosberg 2016-os 73,33 százaléka mögött. Max Verstappen 2023-ban 575 ponttal 92,74 százalékot ért el, ami modern viszonyok között csúcs.

1990-ig azonban a „dobott pontok” rendszere élt: csak a legjobb eredmények számítottak, így kialakulhatott a tökéletes százalék. 1952-ben, amikor a legjobb négy eredmény számított és a pontozás 8–6–4–3–2 volt, plusz a leggyorsabb kör, Alberto Ascari 36-ból 36 pontot szerzett, noha a Svájci Nagydíjat kihagyta az Indy 500-as kísérlet miatt - teljes évre vetítve 53,5 pontja lehetett volna.

1963-ban Jim Clark a 9–6–4–3–2–1 rendszerben, a legjobb hat eredményt beszámítva 54 pontot ért el, miközben hét győzelemmel valójában 63 pontot nyert. Két évvel később megismételte: hat győzelem, ismét 54 pont, a 100 százalékos idény a szabályozási korlát miatt. Clark az egyetlen, aki ugyanabban az évben F1-világbajnok és Indy 500-győztes lett.

A ma érvényes, minden futamot beszámító kalkuláció mellett 100 százalékos arány már nem érhető el, legfeljebb megközelíthető - mutat rá a RacingNews365.