hero image

Azért gyárt saját váltót az Alfa, hogy a költségsapka „ne nyírja ki” őket

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Neymar megjelent a Bahreini Nagydíjon az F1-es nyitányon (fotók)

FORMA-1

Videós összefoglaló az F1-es Bahreini Nagydíjról

FORMA-1

Itt az onboard felvétel Verstappen rajtelsőségét érő köréről Bahreinből

FORMA-1

Videón az F1-es Bahreini Nagydíj időmérő edzésének leglátványosabb pillanatai

Motorsport.hu
2022/05/18 19:05
Az Alfa Romeo idén úgy döntött, hogy már nem a Ferraritól vásárolja meg, hanem saját váltóházat és hátsó felfüggesztést épít magának, ezzel elkerülvén, hogy a költségvetési limit „kinyírja” őket.
Ajánlott Itt az onboard felvétel Verstappen rajtelsőségét érő köréről Bahreinből

A csapat C42-es masinája továbbra is a Ferrari erőforrását és váltóját használja, de a karbonból készült váltóházat már ők maguk gyártják. Ennek következtében pedig máshová tudták tenni a hátsó felfüggesztés bekötési pontjait, és így vált lehetővé a nyomórudas kialakítás.

A váltás okát viszont az a magas névleges érték jelentette, amely a váltóházra és a felfüggesztésre vonatkozik „átvehető komponensként”. A költségvetési limitnél vannak bizonyos mozgó részek, melyek célja, hogy biztosítsák, azok a csapatok, akik másoktól vesznek alkatrészeket, ne kerüljenek jogtalan előnybe.

A jelenlegi 140 millió dolláros határ elérése Frederic Vasseuer csapatfőnök szerint nem aggasztotta őket, mivel most még néhány millióval alatta vannak, de 2023-tól tovább csökken ez a szám, egészen 135 millióra, így akkor már az Alfa Romeo is el fogja érni a limitet.

„Ha most a Ferrari váltóházát és felfüggesztését használnánk, akkor az kinyírna minket névleges érték terén. Ez azt jelenti, hogy van egy hamis érték a költségvetési limiten belül. Meg lehet csinálni olcsóbban, mint amennyiben a Ferrari meghatározza az alkatrészek árát, de a névleges értéknél is olcsóbb így” – magyarázta Vasseur a The Race-nek.

„Jövőre már azt tervezzük, hogy a felső határon leszünk a költségvetéssel, ezért ilyenkor előre kell tervezni ezekkel a kérdésekkel, mert az új szabályoknál egyes komponenseket tovább kell majd vinnünk a második évre, majd a másodikról a harmadikra.”

„Ha azonban a Ferrari alkatrészeit vinnénk tovább, akkor egy idő után megjárnánk a csökkenő limit miatt, és ezért is döntöttünk úgy, hogy saját projektbe kezdünk. Egy kicsit ambiciózus volt.” Ettől függetlenül viszont a döntés kifizetődni látszik, hiszen a svájci gárda remekül kezdte az évet.

Már most 31 ponttal állnak, miközben az előző két idényben összesen tudtak 21-et szerezni. Vasseur még a döntésük kapcsán azt is elmondta, hogy az is fontos szerepet játszott benne, hogy mivel saját maguknak gyártják ezeket az elemeket, így a fejlesztésnél sem kellett várniuk a Ferrari információira.