Hegedűs László|2025. 12. 08. 05:49
Az ifjú brit versenyzőnek már csak két büntetőpontra van szüksége az automatikus eltiltáshoz.

Oliver Bearman aligha így képzelte el a szezon végét, ugyanis a vasárnapi verseny során történt szabálytalanság miatt újabb büntetőpontot kapott, így most már tíz egységnél jár, vagyis kettő választja el az automatikus egyfutamos eltiltástól.

A stewardok több védekezési manővert is szabálytalannak ítéltek meg, amelyek során a versenyzők egynél többször változtattak irányt az egyenesekben. Bearman esetében Lance Stroll ellenében következett be a szabályszegés, míg a kanadai pilótát Carlos Sainz-cal szembeni védekezése miatt marasztalták el. Mindkettejüket öt másodperces időbüntetéssel sújtották, és egy-egy büntetőpontot is bejegyeztek a versenyzői licencükre.

A stewardok indoklása szerint a két pilóta „többszörös irányváltással próbálta megvédeni pozícióját a kilences kanyar előtti egyenesben”, ami egyértelműen ütközik a sportszabályzat előírásaival. Hasonló vétség miatt Júki Cunoda is büntetést kapott, miután a Lando Norrisszal szembeni csatában szegte meg ugyanezt a szabályt.

Bearman újabb büntetőpontja azt jelenti, hogy jelenleg tíznél tart – ha egy versenyző tizenkét hónapon belül összesen tizenkét pontot gyűjt, automatikusan eltiltásban részesül. A problémát fokozza, hogy a Haas brit versenyzőjének korábbi pontjai csak a 2025-ös idény hatodik futama után, a Miami Nagydíjat követően évülnek el, így a szezon első harmadában különösen óvatosnak kell majd lennie.

Stroll jelenleg hat büntetőponttal rendelkezik, így ő is közeledik a kritikus határhoz, bár valamivel távolabb van az eltiltástól, mint Bearman.

A büntetések következményei sem maradtak el, ugyanis Stroll az utólag hozzáadott öt másodperc miatt visszacsúszott a tizedik helyre, így Nico Hülkenberg lett a kilencedik, Bearman pedig ezzel az időbüntetéssel kikerült a pontszerző zónából, és végül a 12. helyen zárta a versenyt.

Élő közvetítés