Flavio Briatore épp az Alpine 2025-ös gyenge teljesítményére keres magyarázatot, és meg is találta a bűnbakot a Renault motorban, noha korábban ugyanennek a gyártónak az erőforrásával világbajnoki címeket nyertek. Az olasz szakember szerint a Viry-Chatillonban fejlesztett hajtáslánc jelenti azt a problémát, amit a 2026-os szabályváltozás előtt a Mercedes-motorra váltással próbálnak orvosolni.
"Egy idő után döntéseket kell hozni. Az Alpine-nak nincs kapacitása párhuzamosan fejleszteni a 2025-ös és a 2026-os autót. Őszintén szólva azt hittük, idén sokkal jobban fogunk teljesíteni. A jelenlegi motorunk azonban hatalmas hendikepet jelent" – nyilatkozta Briatore az AFP-nek. "Különösen most, hogy a teljes mezőny egy másodpercen belül van, két tizeddel is a 6. helyről a 17.-re lehet visszaesni."
Az Alpine állítólagos kapacitáshiánya azonban kérdéseket vet fel: a rivális csapatok hogyan oldják meg ugyanezt a helyzetet? Ráadásul ugyanezzel a motorral 2024-ben még dobogókat szerzett a csapat, így talán nem is az erőforrással, hanem az Enstone-ban fejlesztett vázzal van a probléma?
"Garantálom, hogy jövőre ott leszünk az élmezőnyben" – ígérte határozottan az olasz üzletember, aki szerint 2026-tól az új Mercedes-hajtáslánccal már nem lesz kifogás. "A szélcsatorna és a mérnökök jól dolgoznak, a Renault és a szponzorok támogatásával pedig a pénzügyi háttér is biztosított, vagyis minden adott a sikerhez. Potenciálisan ott lehetünk a top 6-ban, jó esetben akár a top 4-ben is."
"Nem turistáskodni jöttem vissza. Francois Provost versenyképes csapatot akar, és én garantálom, hogy jövőre ott leszünk. Ez dobogós helyezéseket jelent" – fogalmazott Briatore, aki szerint a kereskedelmi részlegtől a műszaki stábig mindenki rendkívül motivált.
Ami a versenyzői felállást illeti, míg Pierre Gasly 2028-ig hosszabbított, addig Franco Colapintónak még bizonyítania kell az idei utolsó nyolc futamon, ha meg akarja tartani az ülését.
"A csapatnak stabilitásra van szüksége, és ehhez hozzátartozik a két pilóta megtartásának lehetősége is", mondta Briatore. "Egyelőre nem döntöttünk, de a stabilitás általában azt jelenti, hogy mindketten maradnak. A legfontosabb most egy versenyképes autó építése."
