Hegedűs László|2025. 12. 10. 09:47
Martin Brundle szerint a Red Bull túl messzire ment Cunoda irányításával Abu-Dzabiban.

Martin Brundle, a korábbi Forma–1-es pilóta és a Sky Sports szakértője élesen bírálta a Red Bull rádiós utasítását, amelyet Júki Cunoda kapott az idényt záró Abu-dzabi Nagydíjon. A brit szakkommentátor szerint a csapat kommunikációja már-már fenyegető hangvételű volt, amikor a japán versenyzőt arra utasították, hogy segítse Max Verstappen bajnoki harcát azzal, hogy feltartja Lando Norrist.

A futam során a Red Bull előre látta, hogy eljön az a pont, amikor Norris – egy kerékcsere után – Cunoda mögé kerül, és át kell majd vágnia magát rajta. Mivel Verstappen közvetlenül Norrist üldözte a bajnoki címért, a csapat úgy döntött, hogy beveti másik versenyzőjét is a taktikai játékba. Amikor Norris közeledett, a rádión csak annyit mondtak Cunodának: „Tudod, mit kell tenned.”

Brundle szerint ez a fajta kommunikáció túllépett egy bizonyos határt. „Nincs bajom azzal, ha egy csapat stratégiai játékot játszik, hiszen mindenkinek két autója van, amit a lehető legjobban próbál kihasználni. De az, hogy csak annyit mondanak, hogy 'tudod, mit kell tenned', már a fenyegetés határát súrolja – főleg úgy, hogy közben azt is közölték vele, Norris és Leclerc között 1,4 másodperc a különbség” – írta Brundle a Sky Sports F1 rovatában.

A japán versenyző végül nem tudta sokáig feltartani Norrist, aki hamar túljutott rajta, de a manőver nem ment simán: Cunoda szabálytalanul védekezett, ami miatt Norris kiszorult a pályáról. Az esetet követően a sportfelügyelők két vizsgálatot is indítottak – az egyiket Cunoda védekezése, a másikat Norris esetleges előnyszerzése miatt. A McLaren pilótáját végül nem büntették, Cunoda viszont öt másodperces időbüntetést kapott.

Brundle nem vitatta a döntést. „Teljesen jogos volt az öt másodperces büntetés, amit Cunoda kapott, hiszen egyértelműen megsértette a szabályokat. Az viszont kérdéses, hogy Norrisnak előnyt jelentett-e az, hogy elhagyta a pályát az előzés során. Mivel Leclerc időközben megelőzte Cunodát, nem volt lehetősége visszaadni a pozíciót. Szerencsére a sportfelügyelők ésszerűen jártak el” – értékelt Brundle.

A futamot követően Cunoda számára nemcsak a szezon, hanem a Red Bull-lal való együttműködés is véget ért. A japán pilótát 2026-tól Isack Hadjar váltja majd a csapatnál.

Élő közvetítés