Motorsport.hu|2025. 10. 21. 04:38
A Cadillac F1-es csapata dinamikus start-up kultúrát épít, miközben három kontinensen terjeszkedik.

Az elmúlt évtized első vadonatúj Forma–1-es csapataként a Cadillac komoly kihívás elé néz, amikor 2026 márciusában, a Melbourne-i Nagydíjon debütál a száguldó cirkuszban. Bár a pályán elért sikerekre valószínűleg várni kell, az amerikai istálló már most jelentős méreteket öltött: jelenleg mintegy 400 alkalmazottat foglalkoztat, és ez a szám tovább nőhet a rajtig.

A személyzet több helyszínen oszlik majd meg: az új silverstone-i európai bázison, a General Motors charlotte-i létesítményében és a 2026 közepére elkészülő indianai központban. Graeme Lowdon csapatfőnök azonban a gyors növekedés ellenére is meg kívánja őrizni a rugalmas "start-up kultúrát", elkerülve ezzel más, több telephellyel rendelkező csapatok buktatóit.

"Alapértékeink egyike, hogy egységként működünk" – nyilatkozta Lowdon. "A NASA Apollo-programja különösen inspiráló számunkra, hiszen ők is szoros határidőkkel és extrém technikai kihívásokkal néztek szembe."

Az Atlanti-óceán mindkét partján zajló gördülékeny működés érdekében lapos szervezeti struktúrát alakítottak ki. Így a silverstone-i mérnökök közvetlenül kommunikálhatnak charlotte-i kollégáikkal, megkerülve a hagyományos szolgálati utat.

"A szakemberek közötti közvetlen kommunikáció kulcsfontosságú" – emelte ki a korábbi Manor-főnök. "Nem akarjuk, hogy az információnak fel kelljen mennie a hierarchiában, majd át az óceánon, végül le a másik szervezetben. Start-up csapatként a rugalmasság és a gyors reagálás alapvető jellemzőnk kell, hogy maradjon."

A Cadillac projekt mögött álló General Motors jelentős erőforrásokkal rendelkezik, ám a költségplafon miatt már nem lehet pénzzel megoldani minden problémát. A hatékonyság maximalizálása került előtérbe, amit a csapat az értékalapú munkaerő-felvétellel is támogat.

"Amikor egy már létező csapathoz csatlakozik egy-két ember, könnyen átveszik a meglévő értékeket" – magyarázta Lowdon. "Mi viszont nemrég közel ötven embert vettünk fel egyetlen hét alatt. Ez nagyobb kihívás, de sok időt fektetünk küldetésünk és alapértékeink kommunikálásába. Az embereket az értékeik, nem pedig a készségeik alapján választjuk ki."

A csapat erős amerikai identitást épít: együttműködnek olyan márkákkal, mint a Tommy Hilfiger és a Jim Beam, valamint Colton Herta IndyCar-pilóta tesztversenyzőként való szerződtetése is jelzi, hogy hosszú távon amerikai pilótákat szeretnének az F1-ben látni. A 2026-os rajtnál azonban Sergio Pérez és Valtteri Bottas alkotja majd a versenyzőpárost.

Élő közvetítés