Az amerikai istálló eredetileg kevésbé tapasztalt versenyzőben gondolkodott, mielőtt a mexikói pilóta lenyűgözte őket.

A Cadillac F1-es csapatfőnöke elárulta, hogy a 2026-os versenyzői felállásuk egészen máshogy is alakulhatott volna, ha Sergio Pérez nem nyűgözi le őket a kulcsfontosságú megbeszélésen. Az amerikai istálló, amely a jövő szezonban tizenegyedik csapatként csatlakozik a mezőnyhöz, eredetileg egy fiatalabb tehetség szerződtetése felé hajlott.

A Cadillac augusztus folyamán jelentette be hivatalosan, hogy Sergio Pérez és Valtteri Bottas alkotja majd első Forma-1-es pilótapárosukat a 2026-os idényben. A finn versenyző, aki az idei szezonban a Mercedes tesztpilótájaként tevékenykedett, miután nem sikerült megtartania versenyzői ülését a Saubernél, már az év első hónapjaiban is a fő esélyes volt. Pérezről azonban kevesebbet lehetett hallani, miután a Red Bull a tavalyi gyenge teljesítménye miatt nem hosszabbította meg a szerződését, így a mexikói az idei évet a versenyzéstől távol töltötte.

Az amerikai gyártó számos opciót mérlegelt a második ülés betöltésére, ám végül a tapasztalat mellett tették le voksukat. Dan Towriss, a Cadillac főnöke az Olasz Nagydíj harmadik szabadedzése során beszélt David Croftnak arról, hogy milyen szempontok alapján döntöttek a mexikói mellett.

„Először is tisztázni akartuk, szeretne-e még egyáltalán versenyezni, hol tart a karrierjében, és milyen ambíciói vannak a jövőre nézve. Kíváncsiak voltunk, mennyire lelkesedik a projektünk iránt, illetve mit szeretne még bizonyítani pályafutása során," nyilatkozta Towriss a monzai paddockban.

A csapatfőnök elmondása szerint a találkozó során Pérez tapasztalata egyértelműen megmutatkozott, és a mexikói tökéletesen szerepelt a megbeszélésen, ami után rendkívül lelkesen távozott. „A megbeszélés előtt valóban egy fiatalabb pilóta szerződtetése mellett tettük le a voksunkat, de Checo fantasztikus benyomást tett ránk. Ilyenkor válik igazán értékessé a tapasztalat, amely egyértelműen megkülönbözteti őt azoktól, akik még nem ültek F1-es versenyautóban," tette hozzá.

A Cadillac döntése több feltörekvő tehetség reményeit is szertefoszlatta. Mick Schumacher saját bevallása szerint „pozitív" tárgyalásokat folytatott az amerikaiakkal, de úgy tűnik, a német pilóta a hosszútávú világbajnokságban (WEC) folytatja pályafutását. Felipe Drugovich, aki 2022-es Formula–2-es bajnoki címe óta áhítozik F1-es ülésre, szintén hoppon maradt. A brazil versenyző az elmúlt években az Aston Martin tesztpilótájaként dolgozott.

Az amerikai gyártó ugyanakkor nem mondott le teljesen a hazai pilóták szerepeltetéséről. Colton Herta várhatóan az IndyCarból a Formula–2-be igazol, miután a Cadillac tesztpilótájaként szerződtette. Amennyiben az amerikai versenyző megszerezi a szükséges szuperlicenc-pontokat, a következő években akár teljes értékű versenyzőként is csatlakozhat a csapathoz.