Újabb fontos pozíciót töltöttek be a 2026-os F1-es bemutatkozásra készülő Cadillacnél, ugyanis a csapat versenymérnöki struktúrájának élére a Ferraritól érkező Xavier Marcos Padrost nevezték ki. A spanyol szakember nem először tűnik fel a Forma–1 világában, hiszen évekig Charles Leclerc versenymérnökeként dolgozott a Scuderiánál, most pedig a Cadillac főversenymérnöki szerepkörét látja el.
A 2024-es idény közepén távozó mérnök nem sokkal a Miamiban rendezett futam után került ki Leclerc közvetlen stábjából, helyét pedig Bryan Bozzi vette át. A csapaton belül ezt követően más technikai területeken kapott feladatokat, majd 2025 januárjában már a Cadillac kötelékében tűnt fel, ahol elsőként a V-Series.R program technikai igazgatójaként dolgozott, amely többek között a WEC- és IMSA-szereplésért is felelős.
A szakmai múltja meglehetősen változatos: korábban a spanyol HRT-nél kezdte F1-es karrierjét, majd a Williamshez igazolt, ahol Felipe Massa teljesítménymérnökeként tevékenykedett. A Ferrarihoz való csatlakozását követően Leclerc oldalán öt nagydíjgyőzelemben is közreműködött, így nem kis tapasztalattal érkezik a Cadillachez.
Marcos Padros jelen volt a Cadillac első Forma–1-es tesztjén is, amelyet az imolai versenypályán tartottak novemberben. A gyakorláson Sergio Perez vezette az SF-23-as autó egy átalakított, fekete fényezésű változatát, amelyet a 2026-os bemutatkozás előkészületeinek részeként vetettek be.
Perez a jövő évi visszatérésekor nemcsak új csapathoz, hanem új versenymérnökhöz is csatlakozik, ugyanis a munkáját Carlo Pasetti fogja segíteni, aki az Aston Martintól érkezett. A mexikói pilóta 2025-öt kihagyta, most viszont új lendülettel tér vissza a mezőnybe.
A másik versenyző, Valtteri Bottas sem töltött teljes idényt a pályán, ugyanis 2025-ben a Mercedes tartalékpilótájaként dolgozott. A finn pilóta a Cadillachez való csatlakozás után John Howarddal dolgozik majd együtt, aki korábban az Alpine kötelékében tevékenykedett mérnökként.
A háttérben egyre komolyabb szakmai csapat formálódik a Cadillacnél. A korábbi IndyCar-győztes Simon Pagenaud fejlesztési és szimulátoros szerepkörben segíti az istállót, miközben a jövő egyik reménysége, Colton Herta is csatlakozott a programhoz tartalékpilótaként.
Az amerikai versenyző emellett a Forma–2-ben is indul, hogy megszerezze a szükséges szuperlicenc-pontokat, amelyek révén később akár F1-es versenyzőként is bemutatkozhat.
