Charles Leclerc magányos negyedik helyet szerzett a Japán Nagydíjon, ahol nem tudott lépést tartani Verstappennel és a két McLarennel.

A monacói versenyzőnek nem volt esélye előrelépni a pozícióból, amelyből elrajtolt, bár az első etapban még közel maradt az élmezőnyhöz. A célvonalon azonban már több mint 16 másodperces hátránnyal haladt át a győztes Verstappenhez képest.

Leclerc elmondta, hogy az első szakaszban még reménykedett a dobogós helyezésben, de ahogy az üzemanyag szintje csökkent, nyilvánvalóvá vált a Ferrari hátránya.

„Kissé bosszantó volt a verseny, teljesen egyedül voltam” – nyilatkozta Leclerc a Motorsport Week tudósítójának. „Az előttem lévők túl gyorsak voltak. Az első etapban azt hittem, van miért küzdenünk, de aztán elkezdték jobban nyomni, egyszerűen gyorsabbak voltak."

„Csalódást keltő, mert amikor mindent összeraktunk, mint ezen a hétvégén, az egyensúly megfelelő volt, csak nincs elég teljesítmény az autóban. Egyelőre csak a pontok maximalizálására kell törekednünk, amit meg is tettünk, és remélem, hogy később már jobb helyezésekért harcolhatunk."

A Ferrari a kör minden részében vesztett időt a McLarenekhez képest, de Leclerc szerint a legnagyobb veszteség valószínűleg a kanyargós S-kanyarokban jelentkezett. „Kicsit mindenhol veszítünk. Talán az első szektor volt valamivel gyengébb” – mondta. „De ez csak szabad szemmel látható, ami néha megtévesztő lehet az autóban."

Leclerc továbbra is felülmúlta csapattársát, Lewis Hamiltont, miután elárulta, hogy új beállítási irányt választott, amely kényelmesebbé tette számára az SF-25 vezetését. A nyolcszoros F1-futamgyőztes elmagyarázta, hogy az általa kipróbált megoldás „extrém" volt, amely lehetővé teszi számára, hogy következetesebben kiaknázza az autó potenciálját.

„Sokat tanultam az autóról ezen a hétvégén, ez a pozitívum. Pénteken egy olyan ötletet próbáltam ki, ami két-három hete van a fejemben. Elég extrém irányba mentünk, és bevált, aminek nagyon örülök."

A Ferrari versenyzője azonban óva intett attól, hogy drasztikus javulást várjunk, amíg a tervezett fejlesztéseket be nem vezetik az SF-25-ösre. „Szerintem ez a tempónk. Őszintén szólva, amit láttunk, az azt mutatja, hogy nincs sokkal több az autóban, szóval azt hiszem, ez a helyzetünk."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL