Az új-zélandi pilóta összesen 11 futamon versenyzett már az AlphaTaurinál – később Racing Bulls – 2023-ban és 2024-ben. Lawson előléptetése Perez tavalyi év végi elbocsátása után következett be, bár a Verstappen melletti ülés az elmúlt években valóságos mérgezett kehellyé vált, mivel egyetlen pilóta sem tudott közel kerülni a holland bajnok teljesítményéhez.
Az előszezoni tesztelés komoly kihívást jelentett, hiszen a Milton Keynes-i csapat futotta a legkevesebb kört Bahreinben. Lawson az első napon megpördült az RB21-essel, amit a Red Bull nem nézett jó szemmel, mivel a rivális csapatok az incidensből láthatták az oldalszekrény légáramlási megoldásait.
Karun Chandhok aggódik, hogy Lawson túl hamar kiéghet a Red Bullnál, de ha a 2024-es Perez-teljesítményt túlszárnyalja, jó esélyei lehetnek a jövőre nézve, míg a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner így fogalmazott:
„Szerintem elsősorban csak magára kell koncentrálnia. Szinte figyelmen kívül kell hagynia, mi történik a másik autóval, csak magára, a mérnökeivel való munkára és a lehető legjobb teljesítmény elérésére kell fókuszálnia" – mondta Horner a The F1 Show-ban.
„Meredek tanulási görbére számíthat, de minden, amit a juniorformulákban és a teszteken láttunk tőle, azt mutatja, hogy képes megbirkózni ezzel és fejlődni. Csak időt kell adnunk neki" – hangsúlyozta a csapatfőnök.
Lawsonnak az Albert Park-pályán korábban még nem volt lehetősége versenyezni, ráadásul Helmut Marko szerint az RB21 két tizedmásodperccel lassabb a McLarennél. A Red Bull tanácsadója ugyanakkor úgy véli, a csapat légköre javult, mióta Perez távozott és Lawson érkezett.