Az Alpine háza táján egyre határozottabban körvonalazódik, hogy Franco Colapinto marad, miután Flavio Briatore az elmúlt hetek teljesítménye alapján nyíltan méltatta az argentin újonc fejlődését. A csapatvezető a sajtó kérdésére arról beszélt, hogy Colapinto az utóbbi futamokon szemmel láthatóan előrelépett, és négy nagydíjon is nagyjából Pierre Gasly szintjén versenyzett.
„Sokat javult mostanában, és négy versenyen is Gaslyval azonos szinten teljesített” – nyilatkozta, majd hozzátette, hogy a pályán és az időmérőkön mutatott tempója egyre meggyőzőbb.
Az sem titok, hogy az Alpine idei szezonja eddig küszködéssel telt: a csapat jelenleg a konstruktőri tabella utolsó helyén áll, és a pontjaikat egytől egyig Gasly szerezte. Briatore ugyanakkor hangsúlyozta, Colapintóban ott a potenciál, amelyre építeni lehet, még ha a versenyző egyelőre nem is jutott be a legjobb tízbe. Az Emilia–Romagna Nagydíj óta sorra jönnek a biztató jelek: több Q2-es szereplés, nem egyszer Gasly előtt, és kevesebb hiba, mint korábban – mindez azt üzeni, jó irányba halad.
Az austini történetre is kitért Briatore, ahol Colapinto nem engedte el csapattársát a bokszból érkező utasítás ellenére. A vezető szerint a csapatutasítások tiszteletben tartása nem alku kérdése, Colapinto pedig az eset után bocsánatot kért Gaslytól és az egész csapattól.
„A csapat utasításait mindig követni kell. Franco elnézést kért Gaslytól és mindenkitől az istállónál” – mondta, majd hozzátette, hogy a fiatal pilóta integrációja összességében jól halad, és a tanulságokat levonta.
A pozitív visszajelzések alapján az Alpine elégedett az argentin beilleszkedésével, és a paddockban egyre erősebbek a hangok, hogy Colapinto szerződését hamarosan meghosszabbíthatják Több forrás szerint akár már a Brazil Nagydíj hétvégéjén is megérkezhet a hivatalos bejelentés.
A pletykák ugyanakkor nem állnak meg itt. A texasi futam estéjén Briatore állítólag Dél-Amerikába utazott – előbb Buenos Airesbe, ahol Colapinto fő támogatóihoz látogatott a kontraktus részleteinek véglegesítése céljából, majd Brazíliába, hogy régi barátját, Bernie Ecclestone-t keresse fel a feleségével, Fabianával közös, Sao Paulótól északra fekvő birtokon.
Közben Franciaországból olyan hírek szivárognak, hogy a Renault új vezetése szívesen lezárná a korábbi korszakhoz kötődő, vitatott olasz menedzserrel való együttműködést. A vállalat új vezérigazgatója, Francois Provost állítólag tiszta lapot akar az F1-es projekt múltjának árnyai nélkül, és ebben az igazgatótanács elnöke, Jean-Dominique Senard támogatását is élvezi.
Átigazolási fronton az Alpine mozgástere szűk volt, hiszen a mezőny legvégén álló csapat kevéssé vonzó célpontnak számított a még elérhető pilóták szemében. Valtteri Bottas és Sergio Pérez inkább egy teljesen új projekt kihívását vállalta, mintsem az enstone-i alakulatot.
A fiatalabb vagy kevesebb tapasztalattal bíró jelöltek sem ígértek valódi előrelépést Colapintohoz és bőkezű szponzoraihoz képest: Paul Aront még korainak tartják, Mick Schumacher az IndyCar felé kacsingat, Jack Doohan neve gyorsan lekerült a listáról, Victor Martins pedig eleve kiesett, miután a Williams akadémiájához csatlakozott.
Mindezek együtt azt sugallják, hogy az Alpine számára a legkézenfekvőbb megoldás Colapinto megtartása, aki az idei szezonban tapasztalattal és magabiztossággal gazdagodva stabil alapot nyújthat a csapat újjáépítéséhez.
