A japán pilóta a szabadedzéseken még jobbnak tűnt Lawsonnál, és rendszeresen csak egy-három tizedre volt Max Verstappentől. Az időmérőn azonban, amikor igazán számított volna, alulteljesített. Cunoda a 15. helyen végzett, de Carlos Sainz három helyes büntetése Lewis Hamilton feltartásáért előrébb hozza őt a rajtrácson, így a hetedik sorban fog állni korábbi csapattársával, Lawsonnal.
A legutóbbi, kínai futamon Verstappen kijelentette, hogy a Racing Bulls jobb autóval rendelkezik, mint a Red Bull. Bár Verstappen itt megszerezte a pole pozíciót, ez ismét inkább kivételes tehetségét bizonyíthatja, mintsem az autó fölényét.
Vegyes nap volt összességében Lawson számára. Bár kétségtelenül elégtétel lehetett számára Cunoda legyőzése, az igazi viszonyítási alap azonban újonc csapattársa, Isack Hadjar. És bár a francia versenyző az időmérő elején kényelmetlenségre panaszkodott, mégis kényelmesen felülmúlta Lawsont egy kiváló hetedik hellyel. Hadjar ugyan jobban ismeri a VCARB02-es autót, de ezt az előnyt ellensúlyozza általános tapasztalatlansága.
Horner a Sky Sportsnak nyilatkozva Cunoda kiesését az első kanyarban elkövetett hibájára fogta. „Kár érte" – mondta a csapatfőnök. „Túl hevesen ment be az első kanyarba, és ilyenkor hátrányban vagy a kör hátralévő részében. Addig a pontig szerintem nagyon jól teljesített."
Majd hozzátette: „Örülök, hogy Liam is jól beilleszkedik a Racing Bullsnál."