Júki Cunoda ismét pont nélkül zárt Monzában, ám a Racing Bulls csapatfőnöke szerint nem volt annyira rossz a hétvége.

„Tudják, hogy nem elég jó” – fogalmazott nemrég Jacques Villeneuve Júki Cunoda Red Bullnál betöltött helyzetéről, a Japán Nagydíj óta pedig semmi nem történt, ami megcáfolta volna az 1997-es világbajnok és más szakértők véleményét.

A japán versenyző csak 13. lett az Olasz Nagydíjon, így az elmúlt kilenc futamból nyolcadszor zárt pont nélkül. „Ma gyakorlatilag egy pofonnal küldték haza Cunodát” – értékelt keményen Timo Glock a Sky csatornán.

„Max Verstappen majdnem lekörözte, semmi sem működött nála, és ez így nem éppen egy ajánlólevél a jövőre nézve” – fogalmazott a korábbi F1-es versenyző, aki szerint már idén is ki lehetne venni Cunodát az autóból.

Hozzátette: „Ezzel az autóval pontot kellett volna szereznie. Nem sikerült. Akkor meg hol a kockázat egy pilótacsere esetén?” A Red Bull azonban már korábban jelezte, hogy 2025-ben nem tervez újabb versenyzőcserét.

A hétvége előtt Laurent Mekies is beszélt a 2026-os versenyzőkiválasztásról. „Elég pilótánk van a programban ahhoz, hogy több forgatókönyvre is legyen válaszunk jövőre, így nincs valódi okunk sietni a döntéssel.”

Ez azt jelenti, hogy Cunoda előtt még mindig van néhány futam, hogy meggyőzze a csapatot, ráadásul a Racing Bulls csapatfőnöke szerint Monza nem volt annyira negatív, mint amilyennek kívülről tűnt.

Miért tartja Mekies „jó hétvégének” Monzát?

„A vasárnapi futamot nehéz megítélni” – mondta Mekies, mivel Cunoda az első etapban forgalomba került, majd a második szakaszban a Liam Lawsonnal való ütközés után megsérült az autó padlólemeze. Eközben Verstappen zavartalanul versenyezhetett az élmezőnyben.

Mekies szerint a majdnem egykörös hátrány egyáltalán nem a valós képet adta, és beszélt arról is, hogy a Red Bull új padlólemezt vetett be ezen a hétvégén, de azt csak Verstappen autójára szerelték fel.

Ha csak az időmérőt nézzük, Mekies szerint kifejezetten „jó hétvége” volt Cunoda számára. „A Q1-ben két tizeddel volt Max mögött, és Max ezen a hétvégén sem volt lassú” – idézte fel a csapatfőnök.

A két pilóta között a Q1-ben valóban csak 0,164, a Q2-ben pedig 0,293 másodperc volt a különbség. Jelentősebb eltérés csak a Q3-ban alakult ki, ahol Cunoda 0,727 másodperccel maradt el Verstappentől – de Mekies szerint erre is van magyarázat.

„A Q3-ban Júki volt az első, aki szélárnyék nélkül ment ki a pályára, így azt gondolom, jogos azt mondani, hogy Cunodánál inkább a versenytempón kell dolgoznunk, mint az időmérős teljesítményen” – mondta a csapatfőnök.

Cunoda szerint jelentős előrelépés történt

A japán versenyző maga is kiemelte Monza után, hogy „Nehéz helyzet ez, de úgy érzem, az időmérős teljesítményem folyamatosan javul.” Az elmúlt négy futamból kettőn is bejutott a Q3-ba, korábban viszont zsinórban hatszor nem került a top 10-be.

Cunoda szerint így is volt, amit pozitívan el lehetett könyvelni Monzában. „A Q2-ig stabilan két tizeddel voltam Max mögött”, majd arra iis emlékeztetett, hogy ő még nem kapta meg az új padlólemezt.

Ugyanakkor elismerte, hogy a különbség „nem óriási”, hozzátéve: „Nem olyan, mint korábban.”

A japán versenyző az imolai időmérős balesete óta több versenyen is egy régebbi csomaggal futott Verstappenhez képest, mostanra viszont nagyjából azonos szinten van a két autó, Cunoda pedig hangsúlyozta: „Elégedett vagyok, mert úgy érzem, futamról futamra egyre jobban teljesítek.”

A Red Bull jelenleg egyetlen emberre épül a világbajnokságban, ugyanis az eddig gyűjtött 239 pontból 230-at Verstappen szerzett. Ha Cunoda csak a holland pontjainak felét hozná, a Red Bull akkor is simán második lenne a McLaren mögött.

A valóság azonban az, hogy jelenleg csak negyedikek az összetettben, a Ferrari (280 pont) és a Mercedes (260 pont) is megelőzi őket. Ilyen gyenge idényt legutóbb 2015-ben zárt a Red Bull, amikor Daniel Ricciardóval és Danyiil Kvjattal szintén negyedik lett.