hero image
dppi

Egy történet, amely betekintést adhat Binotto bukásának hátterébe

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Új felvételek jelentek meg a Ferrari valaha volt legmenőbb F1-es szereléséről

FORMA-1

Egyedi Ray Ban napszemüvegeket kapott Leclerc és Sainz Miamira

FORMA-1

43 éves lett Felipe Massa, aki pár másodpercig F1-es világbajnok volt

FORMA-1

Ma 31 éve jubilált Michael Schumacher az F1-ben

Motorsport.hu
2022/11/27 18:59
Bár még nem hivatalos, a legtöbb olasz napilap kész tényként közölte, hogy Mattia Binotto csapatfőnök a 2022-es Forma-1-es szezon végén távozik a Ferraritól. A csapat egykori sajtósa, Alberto Antonini szerint ez nem meglepő Binotto sajátos vezetési stílusa miatt.
Ajánlott Új felvételek jelentek meg a Ferrari valaha volt legmenőbb F1-es szereléséről

A Ferrari csapatfőnökének, Mattia Binottónak meg vannak számlálva a napjai. Ha a 2023-as szezonban ő is vezetné még a Ferrarit, a 2022-es szezon végén a nyilvánosság elé került konfliktusokat nehezen fogja túlélni a kapcsolata a cégvezetéssel.

John Elkann elnök és Benedetto Vigna vezérigazgató is élesen kritizálta már a Ferrari 2022-es teljesítményét, a Ferrari egykori sajtófőnöke, Alberto Antonini pedig a FormulaPassionön közzétett blogbejegyzésében mesélt el egy történetet, amely Binotto kudarca ítélt vezetési gyakorlataiba engedett betekintést.

„2019 januárja volt, szombat délután. Mattia még nem foglalta el teljesen az új irodáját, és mivel szombat volt, Maranellóban is a szokásosnál kisebb volt a forgalom. Az új csapatfőnök intenzívan vitatkozik egy csoport technikussal.”

„Nem aerodinamikusokról, de nem is az erőforrásért felelős mérnökökről van szó, hanem vízvezetékszerelőkről. Azért érkeztek, hogy megjavítsák a WC-ket a gyárban, MB pedig, ahogyan mindenki hívta a Ferrarinál, szenvedélyesen oktatja őket arról, hogyan kell bekötni a WC-ket és csapokat a vízvezetékrendszerbe.”

„Érthető, ha egy csapatfőnök fontosnak tartja a munkakörnyezetét, különösen azután, hogy ő is részt vett az épület tervezésében (egyes rosszmájú megjegyzések szerint ez az egyetlen dolog, amit életében tervezett), de az ember azt hihetné, hogy a Ferrari Forma-1-es csapatának főnökének vannak fontosabb dolgai. Ez a szinte teljesen jelentéktelen történet azonban szinte tökéletes anekdotája annak a hozzáállásnak, amely a jelenlegi helyzethez vezetett.”

„Az ember azt gondolná, hogy elképzelhetetlen, hogy egy ember egyszerre töltse be Jean Todt és Ross Brawn pozícióját, de erre a megjegyzésre Binotto annyit válaszolt, hogy ő >nem bízhat senkiben<”.

„Immár négy éve, hogy a Ferrarinak nincs hivatalos technikai igazgatója. A pozíciót korábban James Allison, majd maga Binotto töltötte be. Egy nagyszerű képességekkel rendelkező emberről beszélünk, aki három nyelven beszél folyékonyan, egy igazi munkamániásról, azonban a „Ferrarista” kultúrában való elmélyülése csúnyán visszacsapott.”

„Mattia szeretett 4-5 fős vacsorákat rendezni, az egyik ilyen alkalmon pedig egy hozzá hűséges mérnök viccesen megjegyezte, hogy aki nem szimpatikus neki, az gyorsan holt emberré válhat a szemében. Én nevettem, Mattia már jóval kevésbé. Ezeket a vacsorákat is arra használta, hogy felmérje, ki hűséges hozzá és ki nem.”

„Egy ennyire intelligens embernek is vannak hibái, kezdve azzal, hogy több alacsonyabb beosztású kollégáját is leszidta azért, mert integettek Toto Wolffnak a paddockban, vagy mert megtapsolták a dobogóra felálló Hamiltont. A Ferrari mumusa nem az, hogy esős gumival mennek ki a pályára, azt idővel ki lehet javítani. A problémát azt jelenti, hogy valaki a megbeszéléseken és a sajtó előtt is elkezdi hangoztatni, hogy az nem is volt rossz döntés. Ezt nehezebb lesz megváltoztatni.”