A Ferrari monacói versenyzője nem rejtette véka alá frusztrációját, miután Hamilton nem adta vissza pozícióját a bakui futam végén.

A 2025-ös Forma–1-es Azeri Nagydíj nem az élmezőnyben történő látványos előzésekről marad emlékezetes, sokkal inkább a csapatutasításokról és a Ferrari háza táján kialakult feszült helyzetről, különösen Charles Leclerc és Lewis Hamilton között.

A monacói versenyző arcáról tisztán le lehetett olvasni a csalódottságot, miután átengedte pozícióját Hamiltonnak, aki jobb tempóra és frissebb gumikra hivatkozva kérte a helycserét. A hétszeres világbajnok azonban végül nem tudta megelőzni az előtte haladó Lando Norrist, és a visszaengedés sem történt meg időben.

A verseny hajrájában Leclerc eredetileg az ötödik helyért csatázott Cunodával és Lawsonnal, ám miután Norris is megelőzte, tovább bonyolódott a helyzet. Mivel a monacói régebbi kemény keverékű abroncsokon körözött, míg csapattársa gyorsabb középkeveréken autózott, a 16-os rajtszámú Ferrari pilótájának utasításba adták Hamilton elengedését.

Az ilyen helyzetekben bevett gyakorlat szerint Hamiltonnak vissza kellett volna adnia a pozíciót, amennyiben nem sikerül megelőznie Norrist. Leclerc az utolsó kör végén kapott is egy erre vonatkozó utasítást a csapatrádión: "Készülj fel a cserére a célegyenesben, ha Lewis nem előz."

A helyzet azonban nem a tervek szerint alakult, ugyanis Hamilton túl későn lassított ahhoz, hogy Leclerc még a célvonal előtt visszavehesse a pozíciót.

A monacói versenyző nem rejtette véka alá frusztrációját, és csípős megjegyzéssel reagált mérnöke bocsánatkérésére: "Őszintén szólva nem érdekel, hiszen csak a nyolcadik helyről van szó. Élvezze csak Hamilton a pozíciót" – mondta ironikusan. "Ez egyszerűen butaság, nem fair, de ismétlem, nem érdekel."

Hamilton azonban úgy látja, nem kizárólag az ő hibája, hogy a helycserére nem került sor. "Engedd el Charlest, másfél másodperccel van mögötted. Ez az utolsó kör" – hangzott el Ricardo Adami, Hamilton mérnökének utasítása, amikor a brit már javában száguldott a célegyenesben, így nehéz lett volna biztonságosan lelassítani.

Hamilton később őszintén vállalta a felelősséget: "Nyilvánvalóan gyorsabb voltam, és Charles kedvesen elengedett. De túl későn kaptam az üzenetet, és az előttem lévő autóra koncentráltam, noha tudtam, hogy gyakorlatilag nulla esélyem van az előzésre. A célegyenesben erősen fékeztem, de így is nagyjából négy tizeddel hamarabb értem be. Az én hibás megítélésem volt, ezért elnézést kérek Charlestól. Ilyen többet nem fog előfordulni."

Leclerc a médiának nyilatkozva elmondta, hogy még nem volt alkalma beszélni sem Hamiltonnal, sem a csapattal. Legnagyobb frusztrációját azonban a Ferrari gyenge tempója okozta, hiszen a csapat csak a nyolcadik és kilencedik helyen végzett egy olyan napon, amikor a McLarenek küszködtek, míg a Williams és a Racing Bulls egyik autója is előttük tudott végezni.

"Vannak szabályok, amelyeket be kell tartanunk, és ma talán ezeket nem tartottuk be" – mondta Leclerc, majd megpróbálta jelentéktelenné tenni az incidenst. "Nyolcadik vagy kilencedik hely... nem igazán érdekel. Nyilván ha jobb pozíciókért harcolnánk – amit remélek, hogy előfordul még –, akkor bízom benne, hogy másként dolgozunk majd együtt."

"De nem hiszem, hogy ezen kellene rágódnunk. Sajnos egész hétvégén nagyon lassúak voltunk, és ez az, amire koncentrálnunk kell" – zárta le a témát a monacói.