Kiss Sándor|2025. 12. 22. 09:39
Graham Watson szerint a Disney-partnerség fontos, de Disneyland-i futamra még várni kell.

A Forma–1 az elmúlt években látványos terjeszkedésbe kezdett, ugyanis a sportág vezetése egyre több új helyszínt von be a naptárba, miközben a kereskedelmi együttműködések is folyamatosan bővülnek. A 2026-os szezonban már a madridi utcákon is versenyez majd a mezőny, amely újabb állomása annak a folyamatnak, amelyben a sorozat igyekszik minél szélesebb közönséget megszólítani.

A sportág egyik kulcsfigurája, Graham Watson, az F1 versenyüzemeltetési igazgatóhelyettese arról beszélt, hogy a jövőben még nagyobb hangsúlyt kap a fiatalabb generációk elérése. Ennek kapcsán úgy fogalmazott, hogy „a következő lépés az lesz, hogy a legfiatalabb rajongókat is megszólítsuk a LEGO, a Disney és az EA segítségével”, majd hozzátette, hogy ezek az együttműködések új kapukat nyitnak meg a sport előtt.

Szerinte sokan, köztük ő maga is, már a kilencvenes évek eleje óta követik a Forma–1-et, ugyanakkor a sorozatnak ma már sokkal szélesebb és sokszínűbb rajongótáborra van szüksége.

Watson arról is beszélt, hogy a LEGO-val és a Disney-vel való partnerség révén olyan közönséget érhetnek el, amely a jövő F1-es generációját jelenti.

„A sport szórakoztató jellege egyre fontosabbá vált, ez a folyamat pedig megállíthatatlan” – mondta, majd kitért arra is, hogy mindezek ellenére egy Disneylandben rendezett nagydíj gondolata egyelőre nincs a tervek között. Mint fogalmazott, „egy Forma–1-es futam Disneylandben még nem opció”.

Madrid új utcai pályája hozhat friss lendületet

A 2026-os madridi versenyhétvége szeptember közepén zárja majd az európai szakaszt, és a szervezők egy gyors, technikás, 5,47 kilométeres utcai nyomvonalat ígérnek. A pálya az IFEMA kiállítási központ környékén kanyarog, és a tervek szerint a hosszú egyenesek, a szűk sikánok és a nagy tempójú ívek kombinációja komoly kihívást jelent majd a mezőny számára. A várakozások szerint az időmérő körök nagyjából 1 perc 34 másodperc körül alakulnak, a csúcssebesség pedig elérheti a 300 km/h-t.

A rajt-cél egyenes a Paddock Club előtt kap helyet, ahonnan a versenyzők a Ribera Del Sena hosszú egyenesén gyorsulnak fel, majd a Valdebebas alagút felé közeledve kemény féktáv vár rájuk. Innen egy technikás, kanyargós szakasz vezet vissza az IFEMA környékére, ahol a kör végén ismét a célegyenesbe érkeznek.

A Forma–1 tehát továbbra is új piacok felé nyit, miközben a Disney-vel és más globális márkákkal való együttműködések révén igyekszik a fiatalabb közönséget is bevonni. Bár Disneyland-futamról egyelőre nincs szó, a sportág szórakoztató irányba tett lépései jól mutatják, milyen irányba tart a következő években.

Élő közvetítés