A 2025-ös F1-es rajtrács jelentősen átalakult az előző évhez képest. A sok átigazolás és lejáró szerződés következtében mindössze a McLaren és az Aston Martin pilótapárosa maradt változatlan.
Számos vonzó versenyzői ülés szabadulhat fel már 2025 végén is, ugyanis a Mercedesnél mind George Russell, mind Andrea Kimi Antonelli szerződése kifut az év végén, míg a Red Bull Racingnél Liam Lawson egyéves megállapodása is lejár.
Az AlphaTaurinál hasonló a helyzet, ahol Juki Cunoda és az újonc Isack Hadjar kontraktusa is véget ér az idény végén, Jack Doohan pedig szintén egyéves szerződéssel rendelkezik jelenlegi csapatánál.
2026-ban még több változás várható
A 2026-os szezon még több változást hozhat a szerződések terén, ugyanis több élcsapatnál is lejáró megállapodások vannak: Lewis Hamilton szerződése a Ferrarinál (bár egy évvel meghosszabbítható), Oscar Piastri McLarennél futó kontraktusa, valamint Fernando Alonso Aston Martin-szerződése is kifut – utóbbi esetében a spanyol versenyző már 45 éves lesz.
Oliver Bearman Haas-szerződése szintén ekkor jár le, akárcsak Esteban Oconé, hacsak a Haas nem aktiválja a hosszabbítási opciót.
Több pilóta esetében a "legalább" kifejezés szerepel a szerződésekben: a jövőbeli Audi-páros Gabriel Bortoleto és Nico Hülkenberg, valamint a Williams-duó Alexander Albon és Carlos Sainz, illetve Pierre Gasly esetében is "legalább" 2026-ig szólnak a megállapodások.