Az augusztus eleji Magyar Nagydíjat követően, miközben az F1-es mezőny többsége a nyári szünetre készül, négy csapat még két napig a Hungaroringen marad. A Ferrari, a Racing Bulls és a McLaren egy-egy napot, míg az Alpine mindkét tesztnapot igénybe veszi augusztus 5-én és 6-án.
A következő versenyek során a mérnökök a 2026-os szezonra tervezett gumik szerkezetét értékelik, ugyanis a szabályok értelmében a konstrukciót szeptember 1-jéig, míg a keverékeket december 15-ig kell véglegesíteni. A Pirelli a magyarországi tesztek után még három kétnapos tesztsorozatot tervez Monzában, Mugellóban és Mexikóvárosban.
A Magyar Nagydíjra az olasz gumigyártó a tavalyi keverékeket - C3, C4 és C5 - hozza el. Noha 2025-ben már egy még lágyabb, C6-os keverék is megjelent a Pirelli kínálatában, a szakemberek úgy döntöttek, ez túlságosan extrém választás lenne a Hungaroring számára, különösen az aszfalt magas hőmérséklete miatt, amely tavaly rekordot döntve elérte az 58,6 Celsius-fokot.
A Hungaroringen jellemzően jelentősen javulnak a pályakörülmények a hétvége előrehaladtával, különösen az első két napon. A szemcsésedés ugyan megfigyelhető az edzések során, ám annak mértéke fokozatosan csökken, ahogy a használt gumi rétege bevonja az aszfaltcsíkot.
Az időmérő edzésen a lágy keverékű gumik magas hőmérsékletű degradációja olyan tényező, amelyet a versenyzőknek figyelembe kell venniük, ugyanis ha nem fordítanak kellő figyelmet a gumikra a kör során, az utolsó két kanyarban problémák jelentkezhetnek.