Motorsport.hu|2025. 10. 24. 09:40
Több pilóta is egyetért Russell véleményével, miszerint az F1-es versenyek egyre statikusabbá válnak.

A Mercedes brit versenyzőjének, George Russellnek az austini futam után megfogalmazott kritikájával több Forma–1-es pilóta is egyetért. Russell szerint a királykategória versenyei túlságosan kiszámíthatóvá váltak, és gyakorlatilag az első kanyarban eldől minden.

Csapattársa, Andrea Kimi Antonelli is arról beszélt, hogy a turbulens levegő hatása, a csapatok közötti teljesítménykülönbségek csökkenése és a gumik kisebb mértékű kopása együttesen nehezíti meg az előzéseket.

"Vezetőként hatalmas különbséget érzel aközött, hogy tiszta vagy piszkos levegőben haladsz-e. A Pirelli által fejlesztett tartósabb gumikkal hosszabb etapokat lehet teljesíteni, ami kisebb degradációt eredményez. Ráadásul mivel az autók teljesítménye nagyon közel van egymáshoz, nehéz tempóelőnyt kialakítani" – magyarázta a fiatal olasz.

Antonelli egy konkrét példát is említett: "Szingapúrban, amikor Charles Leclerc problémákkal küzdött, jelentős tempóelőnyöm volt hozzá képest, mégis több mint negyven körön át mögötte ragadtam. Természetesen Szingapúr nem a legkönnyebb pálya az előzésre, de így is megdöbbentően nehéz volt szorosan követni őt."

Nico Hülkenberg is egyetértett Russell felvetésével, kiemelve, hogy a tiszta levegő szerepe kulcsfontosságú. A német versenyző szerint bár a 2022-es szabályváltoztatások célja az volt, hogy az autók könnyebben követhessék egymást, ez az előny fokozatosan elveszett, ahogy a csapatok fejlesztették az autókat. "Évről évre rosszabb lett a helyzet, ami helyenként statikus versenyeket eredményez" – mondta.

A Williams spanyol versenyzője, Carlos Sainz is azon a véleményen van, hogy a sportágnak proaktívabban kellene kezelnie ezt a problémát. "2022-ben még kifejezetten könnyű volt követni az előttünk haladót, néhány pályán szinte előnyösebb volt másodiknak lenni a DRS miatt. Dzsiddában és Bahreinben rengeteg csatát láthattunk a pályán" – emlékezett vissza.

"Most viszont az autók fejlődése megnehezítette a követést, és a tartósabb gumik miatt kisebb a degradáció is. Ez megnehezíti olyan gumikezelési különbségek kialakítását, amelyek előzési lehetőséget teremthetnének" – magyarázta Sainz, majd hozzátette: "Mindez unalmas, egykiállásos versenyekhez vezet, amelyekből egyre többet látunk idén. Az F1-nek előre kellene gondolkodnia, és a Pirellivel, valamint a csapatokkal együttműködve olyan megoldásokat találni, amelyek izgalmasabbá teszik a versenyeket. Akár a DRS-zónák hosszának növelése is szóba jöhet."