Motorsport.hu|2025. 10. 20. 08:59
A brit versenyző szerint az előzések hiánya miatt a kvalifikáció és a rajt határozza meg a futamok végkimenetelét.

George Russell egyértelmű vélemény fogalmazott meg a modern Forma–1 állapotáról, miután a legutóbbi futamon a negyedik helyről rajtolva csak a hatodik pozícióban ért célba. A Mercedes brit pilótája szerint a jelenlegi mezőnyben szinte lehetetlen előzni, így a versenyek kimenetele gyakorlatilag már a szombati időmérőn és a vasárnapi rajtnál eldől.

"Jól kaptam el a rajtot, de Max lezárta Lando előtt a belső ívet. Arra számítottam, hogy Lando kimegy a külső ívre Charles ellen védekezni, de nem ezt tette. Beragadtam mögé, így Lewis és Oscar is meg tudott előzni, ami rendkívül frusztráló volt" – idézte fel a történteket Russell, aki ezután már nem tudott javítani pozícióján.

A brit versenyző rámutatott a jelenlegi problémákra is: "A mai Forma–1-ben gyakorlatilag az első kanyarig tart a verseny. Nincs jelentős gumikopás, és az első hat autó között mindössze három tizedmásodperc a különbség körönként. Normál esetben legalább fél másodperces előny kellene az előzéshez. Ha harmadikként jövök ki az első kanyarból, ma dobogón végzek, ehelyett hatodikként fordultam és úgy is értem célba."

Russell, aki a sprintfutamon még második lett, a nagydíjon már keményebb ellenállásba ütközött a Ferrari versenyzőivel szemben. "A Ferrari pilótái kilencedik és tizedik helyen végeztek a sprinten. Ha ez lett volna a főfutam, sok pontot szerezhettünk volna, ők pedig rossz hétvégét zártak volna. Ahogy mondtam, ennyire apró különbségeken múlik minden. Ha tegnap húsz ezredmásodperccel gyorsabb vagyok az időmérőn, az első sorból indulhattam volna, és valószínűleg másodikként végzek a versenyen" – magyarázta a Mercedes pilótája, aki szerint már nem is emlékszik, mikor volt utoljára kétkiállásos stratégia a Forma–1-ben.

A szingapúri győztes úgy véli, hogy az idei szezonból hátralévő versenyek közül még kettőn lehet esélyük kiemelkedő eredményre. "Reálisan nézve Katarban és Las Vegasban lehetnek a legjobb esélyeink. De ismét csak azt tudom mondani, hogy minden az időmérős körön múlik majd. Ha nagyon erős kört mész, és az első sorból indulsz, meg tudod tartani a pozíciód. Ha nem... Mexikóban is ugyanez lesz a helyzet, minden az időmérő utolsó szakaszán és a rajton fog múlni."

Élő közvetítés