Hegedűs László|2025. 11. 27. 06:40
Leo Turrini szerint a Ferrari 2026-os terve inkább hit kérdése lett.

A Ferrari szurkolói hónapok óta a 2026-os szabályváltozásokban látják a reményt, ugyanis az idei szezon rajtja előtt elhangzott nagyszabású ígéretek gyorsan szertefoszlottak. A téli időszak tele volt derűlátó kijelentésekkel, bemutatókkal és olyan optimizmussal, amely sokakat arra késztetett, hogy valódi előrelépést várjanak Maranellótól. A pályán látott valóság azonban hamar kijózanítóan hatott.

A csapat korábban is jelezte, hogy a 2026-os éra számít a hosszú távú terv középpontjának, és John Elkann egy korábbi megjegyzése ennek megfelelően nagy visszhangot váltott ki. Utólag nézve azonban egyre inkább úgy tűnik, hogy a Ferrari ezen a technikai cikluson belül egyszer sem találta meg igazán a fejlődés ritmusát, annak ellenére, hogy 2022-ben biztató irány látszott, 2024-ben pedig kevésen múlt a konstruktőri győzelem.

A Las Vegas-i hétvégét követően Leo Turrini újra megszólalt, és gondolatai egy pillanatra sem kímélték a csapat idei teljesítményét. Helyzetértékelésében úgy fogalmazott, hogy az egész állapot „fájdalmasan egyszerű”, majd hozzátette, hogy az elmúlt hónapokban szerinte többen is „mellébeszélést és kifogásokat” kínáltak a valódi megoldások helyett. Úgy vélte, hogy a 2026-os projektbe vetett hit valójában kényszerű döntés, mivel szerinte alternatívája már nincs.

„A helyzet, minden tisztelettel azok iránt, akik hónapokon át makacsul nyomták a mellébeszélést és az ürügyeket, fájdalmasan egyszerű. Meg kell kérdeznünk magunktól, hogy bízhatunk-e ebben a stábban 2026-ra, ugyanis attól tartok, a válasz elkerülhetetlen. Hittel kell hozzáállni, mert választási lehetőség nincs, és ha a legrosszabb forgatókönyv valósul meg, akkor már késő lesz. Bátorságra lesz szükség” – írta Turrini, majd arra is kitért, hogy a szurkolók számára ez az időszak szinte zarándoklatnak tűnhet.

A Ferrari Las Vegasban sem tudta megfordítani a lendületet, ami a szakíró szerint tovább mélyítette a csapat idei gondjait. A konstruktőri tabellán mindössze a negyedik hely jutott, miközben az olasz újságíró arra is rámutatott, hogy a Mercedeshez 52 pontos hátrányt kell ledolgozniuk, a Red Bull pedig még úgy is előttük jár, hogy Turrini szerint gyakorlatilag egyetlen versenyző viszi hátán a csapatot.

„Őszintén már nem is tudom, mit lehet erre mondani, függetlenül az elnöki nyilatkozatok szerencsétlen hangvételétől. Sivár negyedik hely a konstruktőriben, 52 pontos lemaradás a Mercedes mögött, és még mindig számottevő távolság a Red Bullhoz képest, amely gyakorlatilag egyetlen pilótára támaszkodik” – zárta gondolatait Turrini, miközben azt is megemlítette, hogy a hátralévő két futam kevés arra, hogy a Ferrari érdemben változtasson a helyzetén.

Az olasz istálló számára ezért minden tekintet most már ténylegesen 2026-ra szegeződik. A kérdés pedig továbbra is ugyanaz, ugyanis sokak szerint a soron következő technikai korszak lehet az utolsó lehetőség arra, hogy Maranello visszakapaszkodjon az élmezőnybe.