Motorsport.hu|2025. 11. 10. 12:59
Frédéric Vasseur a Motorsport Week kérdésére elmondta, hogy Lewis Hamilton autója súlyos leszorítóerő-veszteséget szenvedett már az első körben.

Hamilton a 13. rajtkockából indult, majd a Senna S külső ívén Carlos Sainz Williamsével ért össze. Ezt követően a 2. kör kezdetén Franco Colapinto Alpine-jának hátuljába koccant a célegyenesben. A Gabriel Bortoleto balesete miatt érkező Safety Car idején első szárnyat cserélt, később közepes keverékre váltott, ám az instabilitás nem szűnt meg, és a Colapinto-ütközésért kapott 5 másodperces büntetés sem segített a brit pilótán.

A 37. körben a Ferrari leállította az SF-25-öst, ezzel Hamilton 2012 óta először esett ki Brazíliában. Vasseur a döntést így indokolta: „Amikor utolsó vagy, és 35–40 pontnyi leszorítóerő hiányzik a kocsidból, nem látom értelmét kockáztatni a motort.” – mondta, majd hozzátette: „Letöltöttük a büntetést, és kiálltunk az autóval.”

A csapatfőnök szerint nem egyértelmű, hogy pontosan melyik incidens okozta a helyrehozhatatlan sérülést: „Még mindig nem tudjuk, hogy a Sainz-ütközésből jött-e, vagy a leszakadó első szárny rongálta meg a kocsi alját, de lehet, hogy mindkettő.”

A Scuderia napja egyébként is kudarcosan alakult: Charles Leclerc a 3. rajthelyről indult, de a VSC-s újraindítás után az 1-es kanyarban Oscar Piastri és Andrea Kimi Antonelli összeérésének következményeként megpördült, bal első felfüggesztése eltört, és azonnal kiesett.

Vasseur szerint a tempójukkal lehetett volna pontokat szerezni: „Ha megnézzük, mit csinált ma Max, tisztes tempóval vissza lehet jönni és jó pontokat lehet gyűjteni. Két ütközés azonban túl sok.”