A hétvégi Miami Nagydíjon ismét csalódást keltő teljesítményt nyújtott a Ferrari versenyzőpárosa, Lewis Hamilton és Charles Leclerc.

A maranellói alakulat teljesítménye drámaian visszaesett a téli időszakban, ugyanis míg tavaly még szorosan a második helyen végeztek a konstruktőri bajnokságban, addig mostanra jelentős hátránnyal a negyedik pozícióba csúsztak vissza.

A Mercedes csapatától érkező Hamilton átigazolása egyelőre nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, sőt a Miami Nagydíjon nyújtott újabb gyenge teljesítmény után a világbajnoki címért folytatott küzdelem lehetősége is a Marsig távolodott.

A kedvezőtlen helyzetet jól szemlélteti, hogy még a hat éve a csapatnál versenyző Leclerc sem tudott az első öt között végezni, ráadásul közel tíz másodperces hátránnyal ért célba a Williams pilótája, Alex Albon mögött. A nyomás egyre inkább érezhető a csapaton belül, amit jól mutat Hamilton frusztrációja és időnként tanácstalan vezetési stílusa is.

Damon Hill szerint a hétszeres világbajnoknak módosítania kellene a vezetési technikáját, különösen a fékezési fázisokban, amennyiben jobb tempót szeretne autózni, ellenkező esetben az olaszországi szereplése kellemetlen emlékként maradhat meg számára.

Vitatott csapattaktika

Martin Brundle ugyanakkor megdöbbenésének adott hangot, miután a Ferrari késlekedett Hamilton és Leclerc pozíciócseréjével. A két Ferrari pilóta Carlos Sainz Williamsével csatázott a véghajrájában, miközben az előttük haladó Kimi Antonellit próbálták utolérni a hatodik helyért. Hamilton, aki lágyabb gumikkal versenyzett, szeretett volna csapattársa elé kerülni, hogy kihasználhassa az abroncsaiban rejlő előnyt, ám a csapat több körön keresztül nem adott erre engedélyt.

"Ez nem nevezhető jó csapatmunkának" - nyilatkozta Hamilton a rádión keresztül.

A Sky Sports F1 szakkommentátora, Martin Brundle szintén értetlenül állt a helyzet előtt. "Leclerc mondhatja azt, hogy tartja a tempót, és Hamilton csak azért tud vele maradni, mert használhatja a DRS-t. Ugyanakkor úgy tűnt, a Ferrarinak már három-négy körrel korábban meg kellett volna lépnie ezt a cserét" - fogalmazott a szakértő.

Kommunikációs nehézségek

A verseny végén Leclerc visszakapta pozícióját és el tudott távolodni csapattársától, míg Sainz egy merész, ám sikertelen támadást indított Hamilton ellen az utolsó körben.

David Croft szerint Hamilton egyre nehezebben viseli a kialakult helyzetet, különösen az új mérnökével, Riccardo Adamival való kommunikációs problémák miatt.

"Azzal, hogy Leclerc megtarthatta a DRS-előnyt, stabilizálódott a körideje, így Sainznak nehezebb dolga volt a felzárkózással. Ugyanakkor úgy tűnik, a csapat egyszerűen eldöntötte, hogy Hamiltonnak a csapattársa mögött kell maradnia, mert ez segíti őt. Ha én lennék Lewis Hamilton helyében, meglehetősen elégedetlen lennék ezzel a helyzettel" - vélekedett Croft.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL