A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton és a Ferrari együttműködése egyelőre nem hozza a várt eredményeket.

Az SF-25 versenyautóval kapcsolatos alkalmazkodási nehézségek miatt a szakértők megkérdőjelezik a maranellói istálló döntését Carlos Sainz elengedéséről. A negyvenéves Hamilton, aki több mint egy évtizednyi Mercedes-korszak után érkezett az olasz csapathoz, mindeddig nem találta meg azt a magabiztosságot, amellyel korábban a Forma-1 mezőnyét uralta. 

A kínai sprintfutamon aratott győzelme ellenére az idei szezon első öt versenyén mutatott teljesítménye elmaradt a várakozásoktól, miközben csapattársa, Charles Leclerc láthatóan könnyebben alkalmazkodott az új konstrukcióhoz.

Marc Surer, egykori Forma-1-es pilóta és jelenlegi televíziós szakértő határozott véleményt fogalmazott meg a helyzetről. "A Ferrari nagyobb eséllyel szerepelhetne eredményesen, ha megtartották volna Carlost, aki nemcsak alaposan ismerte a csapatot, de gyakran akkor is kiváló eredményeket ért el, amikor Leclerc nehézségekkel küzdött", nyilatkozta a szakember.

A marketing szempontok ugyanakkor egyértelműen Hamilton mellett szólnak, hiszen a Forma-1 globálisan legismertebb versenyzőjének érkezése jelentős hatással volt a Ferrari márka népszerűségére. A bejelentést követően a csapat merchandise termékei pillanatok alatt elfogytak, ennek ellenére Surer szerint tisztán teljesítmény alapján előnyösebb lett volna Sainz megtartása.

Hamilton szaúd-arábiai teljesítményét maga is "szörnyűnek" minősítette, ami jól illusztrálja a jelenlegi helyzetét. A brit versenyző rendre az elvárások kezelésére és az általa "különösnek" nevezett Ferrari megismerésére helyezi a hangsúlyt nyilatkozataiban. 

Surer párhuzamot vont Hamilton mostani és korábbi nehézségei között. "A ground effect szabályok bevezetése óta a Mercedesnél sem láthattuk a régi Hamiltont, most pedig a Ferrarinál is hasonló a helyzet – küzd az autóval, és nem nyújtja a megszokott teljesítményét", mondta.

A tapasztalt szakértő arra is rámutatott, hogy Hamilton pályafutása során többnyire kiváló autókkal versenyzett, mind a McLarennél, mind pedig a Mercedesnél. "Most viszont harcolnia kell, és ebben nem olyan eredményes, mint például Verstappen vagy Alonso", tette hozzá elemzésében.

Érdemes azonban megemlíteni, hogy az alkalmazkodási nehézségek nem kizárólag Hamiltonra jellemzők, ugyanis a 2024-ről 2025-re csapatot váltó pilóták mindegyike küzd az átállással.

Sainz a Williamsnél kezdett nehezen, bár Szaúd-Arábiában már javuló formát mutatott, miközben az újonc versenyzők helyzete sem egyszerűbb, hiszen Liam Lawsont mindössze két verseny után leváltották a Red Bull RB21 volánja mögül, utódja, Juki Cunoda pedig továbbra is küszködik Verstappen tempójának megközelítésével.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL