Motorsport.hu|2025. 08. 30. 12:24
A maranellói istálló versenyzői közel egy másodperces hátránnyal küzdenek Norris tempójához képest.

A harmadik szabadedzésen továbbra is komoly kihívásokkal szembesült a Ferrari, miután a csapat technikai válságának jelei már a pénteki napon egyértelműen megmutatkoztak a zandvoorti aszfaltcsíkon. Az első gyakorláson tapasztalt nehézségek után Hamilton és Leclerc ugyan felére csökkentették hátrányukat a délutáni edzésen, azonban még így is nyolc-kilenc tizeddel maradtak el Norris legjobb köridejétől, ami komoly aggodalomra ad okot a kvalifikáció előtt.

A monacói pilóta korábban arra hívta fel a figyelmet, hogy az SF-25 számára különösen két kanyar okoz jelentős gondot a holland pályán, míg a hétszeres világbajnok brit versenyző valamelyest optimistábban nyilatkozott a helyzet javulási lehetőségeiről. A szombati harmadik szabadedzés azonban újabb bizonyítékokkal szolgált arra vonatkozóan, hogy a maranellóiak valóban mély technikai válságban vannak.

Az olasz gárda tudatosan később küldte pályára autóit, mivel a mérnökök megvárták, amíg kedvezőbb körülmények alakulnak ki az aszfaltcsíkon. Mintegy tíz perccel a gyakorlás kezdete után Hamilton új kemény keverékű abroncsokkal hagyta el a bokszutcát, azonban csupán egy felvezető kört teljesített, melynek során gondosan ügyelt arra, hogy ne terhelje túl a gumikat. Nem sokkal később Leclerc is hasonló programot hajtott végre, felmérve a pálya állapotát, mielőtt visszatért volna a bokszba.

Az érdemi körözés csak ezt követően kezdődött meg közepes keverékű gumikon, amelyekkel a beállítások módosításának hatásait kívánták értékelni. A pilóták egy előkészítő kör után megkezdték az első, nem túl agresszív tempójú köreiket, amelyek megerősítették az alulkormányzottság problémáját, amely a hétvége kezdete óta kísérti a csapatot.

A már komolyabb tempójú próbálkozás újabb nehézségeket hozott felszínre, különösen a 10-es kanyarban, amely továbbra is kritikus pontnak bizonyult a fordulási képesség nyilvánvaló korlátai miatt. A 9-es kanyar szintén körülbelül két tizedes veszteséget jelentett, míg a 11-12-es sikán némileg kedvezőbb jeleket mutatott. Az olasz istálló autóinak összteljesítménye azonban továbbra is elmaradt a várakozásoktól, és Leclerc a rádión keresztül a forgalmat is szóvá tette, „őrültnek" nevezve a pályán kialakult helyzetet.

Az SF-25 továbbra is alulkormányzottsággal és instabilitással küzdött a pálya kulcsfontosságú pontjain, képtelen volt teljesen kihasználni a lágy abroncsok potenciálját. Ez a komplex helyzet számos kérdést vet fel a hétvége egyik legfontosabb eseménye, a kvalifikáció előtt.

Élő közvetítés