A Ferrari korábbi csapatvezetője két vezető motormérnököt is elcsábított az olasz istállótól.

Komoly veszteség érte a Ferrari motorrészlegét, miután kiderült, hogy Wolff Zimmermann és Lars Schmidt elhagyják Maranellót, és jó eséllyel csatlakoznak az Audi 2026-os Forma–1-es projektjéhez. A két német szakember kulcsszerepet játszott a Ferrari erőforrás-fejlesztésében, távozásuk pedig érzékenyen érinti a Scuderiát, különösen a szabályváltozások küszöbén.

A Corriere dello Sport és az Autoracer értesülései szerint Zimmermann és Schmidt az Audit választották következő állomáshelyüknek, amely a Sauber átvételével készül belépni a Forma–1-be 2026-ban. Zimmermann 2014 óta volt a Ferrari motorfejlesztési részlegének meghatározó alakja, akit annak idején Mattia Binotto csábított át a Mercedestől, amikor még technikai igazgatóként dolgozott Maranellóban.

A távozás időzítése egyelőre nem ismert, ám stratégiai hatása már most érezhető. Zimmermann jelenleg a Ferrari motorprojektjének vezetője, és a szakmában az egyik legkreatívabb elmének tartják az erőforrás-fejlesztés terén. Schmidt a belső égésű motorok teljesítményének optimalizálásáért felel, és korábban is szorosan együtt dolgozott Zimmermannal, ami tovább növeli a távozásuk jelentőségét.

Az Il Corriere della Sera Zimmermannt „hosszú hajú rockcsillag-zseniként” jellemzi, és megjegyzi, hogy a Schmidttel együtt történő távozása különösen kényes időszakban történik a Ferrari számára.

„Két kulcsember elvesztése néhány hónappal az új szabályok életbe lépése előtt kritikus helyzetet teremt Enrico Gualtieri részlegének” – fogalmazott Daniele Sparisci újságíró.

A La Repubblica „a Ferrari motorok atyjának” nevezte Zimmermannt, és megerősítette, hogy mindkét mérnök követi Binottót az Audi F1-es projektjébe, amely 2026-tól veszi át a Sauber helyét a rajtrácson, immár teljesen német fejlesztésű erőforrással. A német mérnökök számára ez külön motivációt jelent, főként úgy, hogy korábbi főnökük meggyőzően tudta képviselni az új projektet.

A Ferrari hivatalosan barátságos elválásként kommunikálja a történteket, és hangsúlyozza, hogy a tizenkét éves együttműködés után természetes vezetői körforgásról van szó. Azt is kiemelték, hogy nemrégiben új szakembereket igazoltak az Alpine-tól és a Mercedestől, hogy megerősítsék Gualtieri részlegét.

Ugyanakkor nehéz pozitív képet festeni, miközben a riválisok már előrébb járnak a 2026-os erőforrások fejlesztésében. A pletykák szerint a Mercedes jelentős előnnyel rendelkezik az új, 50-50 arányú hibrid formula terén, bár ezt hivatalosan még nem erősítették meg.

Leo Turrini veterán újságíró a Quotidiano Nazionale hasábjain fogalmazta meg kételyeit. „Ez a szakítás többféleképpen értelmezhető: vagy a Ferrari 2026-os motorprojektje belső csalódást okoz, vagy Binotto egyszerűen meggyőzte Zimmermannt és Schmidtet, hogy kövessék őt az Audiba. A győzelem vonzza a győzelmet, míg a kudarc újabb távozásokat szül.”