A Ferrari számára kulcsfontosságú lesz, hogy miként alkalmazkodik a 2026-ban érkező új Forma–1-es szabályrendszerhez, ugyanis ez közvetlen hatással lehet Lewis Hamilton, Charles Leclerc és Frédéric Vasseur jövőjére is. A maranellóiak így óriási nyomás alatt készítik elő következő generációs versenyautójukat.
Az olasz sajtóban, többek között a FunoAnalisiTecnica beszámolója szerint a Ferrari mérnökei egy rendkívül kifinomult megoldáson dolgoznak, amellyel a 2025-ben tapasztalt felfüggesztési problémákat szeretnék kiküszöbölni. A cél egy olyan „intelligens” első felfüggesztési rendszer létrehozása, amely képes a dinamikus terheléshez való alkalmazkodásra – a szabályok megsértése nélkül.
A Ferrari elismerte, hogy a 2025-ös idény során rendkívül nehéznek bizonyult megtalálni az optimális aerodinamikai platformot, amely egyszerre támogatta volna a gumik hatékony működését és a megfelelő menetteljesítményt. Ez vezetett oda, hogy Loic Serra technikai igazgató új utakat kezdett keresni, és megvizsgálta az első háromszög-lengőkarok rugalmasságának különböző szintjeit.
Szabályos, de rugalmas megoldás?
Serra a maranellói központ több részlegével is együttműködve dolgozott ki egy új felfüggesztési koncepciót, amelynek célja, hogy csökkentse a padlólemez mozgását, miközben továbbra is hatékony leszorítóerőt termel. A hírek szerint a Ferrari egy különleges szénszálas rétegezési technikával ért el részleges rugalmasságot az első háromszög-lengőkaroknál, amely kizárólag nagy sebesség mellett érvényesül.
Az FIA jelenleg kizárólag statikus tesztekkel vizsgálja az első felfüggesztés felső karjainak rugalmasságát, így a Ferrari megoldása várhatóan nem ütközik technikai előírásba. Serra azonban rendkívül összetett feladatot bízott mérnökeire, ugyanis olyan megoldást kellett találniuk, amely az FIA ellenőrzéseinek megfelel, miközben menet közben mégis deformálódik – ezzel javítva a tapadást és az autó viselkedését.
Új irányban a Ferrari
A maranellóiak 2025-re abban bíztak, hogy végre összeáll a kirakós minden darabja Vasseur vezetésével, különösen a 2024-es konstruktőri bajnokságban elért második hely után. A téli szünetben eszközölt felfüggesztési változtatások azonban visszafelé sültek el, és az év során folyamatosan problémákba ütközött a csapat.
A Ferrari most abban reménykedik, hogy az új, rugalmas első felfüggesztés 2026-ra valóban működőképes lesz, ugyanis az SF-25-ös esetében visszatérő problémát jelentett az autó hasmagassága. A szezon során többször is módosítani kellett az autó beállításain, miután rendszeresen túl közel került az aszfalthoz.
Hamilton esetében ez különösen látványosan csapódott le: a sanghaji sprintfutamon aratott győzelme után másnap kizárták a Kínai Nagydíjról, miután a padlólemez kopása meghaladta a megengedett mértéket. Ezután a Ferrari kénytelen volt megnövelni az autó hasmagasságát, hogy elkerülje a hasonló helyzeteket.
Elhibázott irány, vissza a gyökerekhez?
A csapat a Belga Nagydíjon hátsó felfüggesztési módosításokat is bevetett, ám a spái fejlesztés nem hozta meg a kívánt áttörést. Ennek hatására a Ferrari úgy döntött, hogy 2026-ban visszatér a hagyományos tolórudas megoldáshoz, miután a 2025-ös húzórudas konfiguráció tévútnak bizonyult.
Az első felfüggesztés rugalmas kialakítása azonban most tovább bonyolítja az amúgy is komplex fejlesztési folyamatot. Ha Loic Serra mostani irányvonala nem válik be, az nemcsak az autó versenyképességét áshatja alá, hanem újabb kérdőjeleket vethet fel Hamilton, Leclerc és Vasseur maradása körül is.
-crop-1200x800_640x427.jpg)