A Ferrarinál váratlan teljesítménycsökkenés következett be a vasárnapi Magyar Nagydíjon, miután szombaton még pole pozíciót ünnepelhettek.

Ami ígéretesen indult, az hamar rémálommá változott a maranellói istálló számára a Hungaroringen, hiszen a kezdeti erős tempó ellenére a verseny második felében drámai sebességvesztést tapasztaltak.

A csapatfőnök, Frédéric Vasseur a Sky Sport F1-nek próbálta megmagyarázni, miért csúszott vissza Charles Leclerc a negyedik helyre, míg Lewis Hamilton még ennél is rosszabbul járt, hiszen a pontszerző helyektől is messze, a tizenkettedik pozícióban intették le.

A francia szakember elsősorban az abroncsokban kereste a probléma gyökerét, bár elismerte, hogy további vizsgálatokra van szükség a pontos okok feltárásához. A verseny első szakaszában még kedvezően alakultak az események, hiszen Leclerc-nek sikerült előnyt kiépítenie Oscar Piastrival szemben, azonban a második etapban már nyomás alá kerültek, a harmadik szakaszban pedig körönként akár két másodpercet is vesztettek.

„Rendkívül csalódottak vagyunk, mert Charles valóban kiemelkedő teljesítményt nyújtott az első etapban, viszont a verseny második felében teljesen elveszítettük a ritmust", - nyilatkozta Vasseur, aki Hamilton esetében már a rajtnál bekövetkezett pozícióvesztést jelölte meg kritikus momentumként, amely megpecsételte a brit versenyző sorsát.

A hétszeres világbajnok rögtön két helyet veszített a rajtnál, majd harminc körön keresztül egy DRS-vonatban ragadt, ahol hiába lett volna jobb tempója, gyakorlatilag lehetetlen volt előznie ilyen körülmények között.

A műszaki problémák részleteiről Vasseur elárulta, hogy Leclerc autóján a 40. kör környékén alvázproblémák jelentkeztek, de hozzátette, hogy a teljesítménycsökkenés már ezt megelőzően elkezdődött.

Az egész helyzet különösen frusztráló a csapat számára, hiszen előző nap megszerezte az idény első rajtelsőségét, és a verseny felében még ugyanazon a szinten teljesített, mint a McLaren, mielőtt teljesen elveszítette volna a tempóját. Vasseur azonban a pozitívumokra is felhívta a figyelmet, kiemelve, hogy számos fázisban tartani tudták a papaja színű istálló iramát, különösen az első etapban.

„Most alaposan elemeznünk kell, mi történt, hogy megakadályozzuk a jövőbeni hasonló eseteket" ,- hangsúlyozta a csapatfőnök, aki kategorikusan cáfolta, hogy a Leclerc által említett motorvezérlési probléma lenne a fő felelős a gyenge teljesítményért. „Az ilyesmi legfeljebb egy tized másodperces veszteséget okozhat körönként, nem pedig kettőt", - mutatott rá Vasseur.

A Ferrari most számos megválaszolatlan kérdéssel vonul nyári szünetre, és azzal a tudattal, hogy gyorsan reagálniuk kell, ha versenyképesek akarnak maradni a bajnokság második felében.

A csapat technikai stábjára komoly munka vár, hogy megoldást találjanak az SF-25 rejtélyes teljesítmény-ingadozására, amely már nem először okozott csalódást a szezon során.