A vörösök versenytempója ígéretes, azonban az időmérős teljesítmény továbbra is fejlesztésre szorul.

Az Emilia Romagna Nagydíj eredményeit értékelve a Ferrari csapatfőnöke átfogó elemzést adott a jelenlegi helyzetről, amely során az istálló pilótái, Hamilton és Leclerc a negyedik, illetve a hatodik helyen értek célba.

Fred Vasseur határozott megelégedettséggel nyugtázta a verseny alatt mutatott teljesítményt, ugyanakkor rámutatott azokra a területekre, amelyeken még jelentős előrelépésre van szükség a jövőben.

A francia szakember számottevő előrehaladást lát a versenytempó tekintetében, ami az elmúlt időszak futamain rendre megmutatkozott.

"A verseny kezdetétől a befejezéséig magabiztos tempót diktáltunk, emellett a stratégiai döntéseink és azok végrehajtása egyaránt megfelelőnek bizonyult" - mondta Vasseur, aki mindezek mellett felhívta a figyelmet az időmérős teljesítmény és a futamon mutatott sebesség közötti markáns különbségre.

Következetes mintázat rajzolódik ki

A Ferrari vezetője részletesen kitért az utóbbi versenyhétvégék tapasztalataira, amelyek egy világos tendenciát mutatnak. A dzsiddai futamon például a vörös istálló versenygépe bizonyult a leggyorsabbnak, annak ellenére, hogy az időmérőn még három tizeddel maradtak el a legjobb köridőtől.

"Hasonló különbséget tapasztaltunk Miamiban és ezen a hétvégén is, ami egyértelműen jelzi, hogy az autónk teljesítménye kvalifikációs üzemmódban fejlesztésre szorul" - nyilatkozta a csapatfőnök.

Kiegyensúlyozott versenyzői teljesítmények

A futam kimenetelét értékelve Vasseur elismerően szólt mindkét pilótájáról. Hamilton magabiztos előzéseivel és következetes versenyzésével tűnt ki, míg Leclerc a kedvezőtlen körülmények ellenére is maximalizálta a lehetőségeit. A monacói versenyző helyzetét különösen megnehezítette a virtuális és a tényleges biztonsági autós szakaszok időzítése, ami jelentősen befolyásolta a végső helyezését.

A stratégiai döntésekkel kapcsolatban a csapatfőnök külön kitért arra az esetre, amikor Leclerc-nek el kellett engednie Alex Albont a Williams volánjánál. "Az adott pillanatban vizsgálat alatt álltunk, és fennállt a veszélye egy öt másodperces büntetésnek, ami négy-öt pozíció elvesztését jelenthette volna, így észszerűnek tűnt egyetlen hely feladása" - osztotta meg a döntés hátterét.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL