A Magyar Nagydíj időmérőjén Charles Leclerc váratlanul megszerezte az első rajthelyet, ám a verseny során hamar visszaesett, és végül csak a negyedik helyen ért célba. A Ferrari tempója látványosan visszaesett a futam előrehaladtával, ami újra felvetette a csapat technikai megbízhatóságának kérdését.
Gary Anderson, aki korábban a Jordan és a Jaguar technikai igazgatójaként dolgozott, úgy véli, valami szokatlan történik az olasz istállónál. Mint írta: „Ha egy pálya lassabbá válik, az általában minden csapatot érint. Az viszont különösen furcsa, hogy a Ferrari ennyire jól kezdett, majd hirtelen teljesen elvesztette a versenyképességét.”
A szakértő szerint nehéz megmondani, mi okozza ezt az ingadozást. „Szinte lehetetlen megállapítani, mi hátráltatja őket, ahogy azt sem könnyű megérteni, miért tudnak néha kiemelkedően teljesíteni” – fogalmazott Anderson a The Telegraph hasábjain.
A technikai elemzésében kitért arra is, hogy nem motorüzemmódról vagy guminyomásról van szó, hanem valami sokkal összetettebb problémáról. „Ez egy határeset, és könnyen lehet, hogy ugyanaz a jelenség hátráltatja Hamiltont is” – jegyezte meg.
Leclerc a verseny után egy meg nem nevezett vázproblémára utalt, de Anderson szerint az ilyen típusú meghibásodások rendkívül ritkák. „Előfordulhat, hogy valami eltörik vagy hibásan működik, de az ilyen esetek szinte soha nem történnek meg. További információk nélkül lehetetlen pontosan megmondani, mi történt” – zárta gondolatait.
A futamot követően George Russell is megszólalt, aki szerint a Ferrari beállításai a szabályosság határán mozogtak, és emiatt kellett módosítaniuk, hogy ne legyen túl vékony az autó padlólemeze. Anderson ezt a feltételezést határozottan elutasította, mondván: „Ez a teória nem állja meg a helyét.”
