Amint a zöld jelzés megjelent a bokszutca végén, Hamilton az elsők között gördült ki a pályára. A Ferrari korai tesztprogramjának részeként Hamilton autóját hatalmas aerodinamikai mérőeszközzel szerelték fel, amely fontos adatokat szolgáltat a csapat számára.
A Sky Sports szakkommentátora, Ted Kravitz részletesen beszámolt a látottakról: "Az aerodinamikai mérőeszközt az első szárny mögé helyezték. Azért volt erre szükség, mert pontos képet akartak kapni arról, hogyan működik az első szárny."
"Az első szárny területe, különösen annak rugalmassága, talán a kulcsa lehet az idei bajnokságnak is, noha valami megváltozott a téli szünetben. A tavalyi szezon végén az FIA még elégedett volt a szárnyak rugalmasságával, annak ellenére, hogy a McLarent megkérték, igazítsanak a mini-DRS rendszerükön" - tette hozzá Kravitz.
"De valami megváltozott, az FIA azt mondta, valójában nem vagyunk elégedettek. Megkérték a csapatokat, hogy néhány milliméterrel szilárdítsák meg az első szárnyakat. A McLaren, a Ferrari és a Mercedes által elért teljesítmény nagy része az első szárnyak aerodinamikai rugalmasságának volt köszönhető, amely biztosította a pilótáknak a szükséges leszorítóerőt. Valami megváltozott, és a Ferrari pontosan ezt vizsgálta Hamilton első körében" - mondta a szakértő.
Kravitz hozzáfűzte: "Érdeklődve figyeltem az aerodinamikai mérőeszközt Hamilton autóján az első körei során, amely azt méri, mi történik az első szárnnyal. Ez az év eleji időszak egyik legfontosabb technikai beszédtémája."
Mi az az F1 aerodinamikai mérőeszköz?
A csapatok aerodinamikai mérőeszközöket használnak, hogy megértsék az autó körüli légáramlást. Ez különösen fontos az év ezen szakaszában, mivel mind a tíz csapat új autókkal és új aerodinamikai csomagokkal vesz részt a bajnokságban.
Ezek a mérőeszközök lehetővé teszik a Ferrari és más csapatok számára, hogy megállapítsák, vajon a légáramlás megfelel-e a szélcsatornában tapasztalt eredményeknek, ami fontos szerepet játszik a korreláció szempontjából.
Lewis Hamilton végre "valódi érzést" szerezhet a Ferrariról
A bahreini tesztelés első napja lesz Hamilton első lehetősége arra, hogy igazi képet kapjon az SF-25-ös versenyautóról. Hamilton és Charles Leclerc a múlt héten már tesztelhették az autót a Ferrari otthoni pályáján, Fioranóban, azonban a rövid és szűk olasz pálya miatt valószínűleg egyik pilóta sem tudott igazán jó képet kapni az autóról.
Hamiltonnak összesen 12 órányi tesztidő áll rendelkezésére a március 16-i melbourne-i első verseny előtt. Az F1 TV szakértője, Lawrence Barretto szerint a teszt lehetővé teszi Hamilton számára, hogy végre "kinyújtóztassa lábait" a Ferrarinál.
"Ez az a nap, amire Lewis várt, amióta belépett Maranellóba", mondta Barretto. "Tesztelte a 2023-as autót, a 2024-es autót, és tett néhány bemutató kört a 2025-ös autóval is. De most fogja igazán érezni az autót, kinyújtóztathatja a lábait, és megtapasztalhatja, hogy ki tudja-e hozni a maximumot ebből a versenyautóból."
Mivel Hamilton a Mercedestől váltott át, a Ferrari erőforrásához való alkalmazkodás szintén fontos része lesz a folyamatnak, főleg annak fényében, hogy Hamilton egész karrierje során csak Mercedes-erőforrással versenyzett.