A monacói pilóta autóját és két másik versenyautót is alaposan átvizsgáltak a Magyar Nagydíj után.

A Magyar Nagydíjat követően a Nemzetközi Automobil Szövetség technikai szakemberei alapos ellenőrzést hajtottak végre három, a futamon jól szereplő versenyautón. A vizsgálat Charles Leclerc Ferrarijára, George Russell Mercedesére, valamint Fernando Alonso Aston Martinjára terjedt ki, ami a szövetség véletlenszerű ellenőrzési protokolljának részét képezte, és amely a legjobb tíz között végzett versenyzők autóit érintheti.

Az ellenőrzések hátterében alighanem a futam során felmerült spekulációk álltak, miszerint egyes csapatok esetleg szabálytalanságokat követhettek el. A pletykák különösen a Ferrari teljesítményének furcsa ingadozása után kaptak szárnyra, amely a verseny során végig beszédtéma volt a paddockban.

A szombati időmérőn a monacói versenyző meglepetést okozott azzal, hogy az idei szezon során először szerezte meg a rajtelsőséget, megelőzve mindkét McLaren pilótát.

A futam nagy részében szorosan tartotta a tempót Lando Norrisszal és Oscar Piastrival, azonban az utolsó etapban jelentős teljesítménycsökkenést tapasztalt, aminek következtében nemcsak a győzelmi esélye úszott el, de még a dobogóról is leszorult, végül csak a negyedik helyen intették le.

Russell, aki végül harmadikként látta meg a kockás zászlót, egy érdekes elméletet fogalmazott meg a Ferrari teljesítményével kapcsolatban. A brit pilóta szerint elképzelhető, hogy a maranellói istálló a verseny késői szakaszában megemelte az abroncsok nyomását, hogy ezzel magasabbra emelje az autó hasmagasságát, elkerülve egy esetleges kizárást, amit a padlólemez túlzott kopása okozhatott volna.

Ezzel szemben Leclerc egészen más magyarázattal szolgált a teljesítményvesztésre. A monacói szerint a Ferrari versenyautójának alváza problémákkal küzdött, ami fokozatosan rosszabbodott a futam előrehaladtával, és jelentősen növelte a köridőket az utolsó etapban. Az istálló mérnökei már a boxban azonosították a problémát, de a verseny közben nem tudtak rajta javítani.

A mélyreható technikai elemzéseket követően a FIA közleményben erősítette meg, hogy semmilyen szabálytalanságot nem találtak az ellenőrzött versenyautókon. A szövetség rendszeresen végez hasonló vizsgálatokat a szezon folyamán, hogy biztosítsa a technikai szabályok betartását és a verseny tisztaságát.