A Nemzetközi Automobil Szövetség jelentős hatású módosítást vezetett be a zandvoorti versenyhétvégére.

A Nemzetközi Automobil Szövetség látszólag apró, mégis rendkívül fontos következményekkel járó változtatásról döntött a Holland Nagydíj lebonyolításával kapcsolatban, amely közvetlenül érinti a csapatok stratégiai lehetőségeit a Zandvoortban megrendezésre kerülő versenyhétvégén.

Az észak-hollandiai pálya immár ötödik alkalommal ad otthont a királykategória futamának azóta, hogy visszakerült a versenynaptárba. Az elmúlt években Verstappen egyértelmű dominanciája jellemezte a hazai közönsége előtt rendezett eseményt, hiszen 2021-ben, 2022-ben és 2023-ban is ő állhatott a dobogó legfelső fokára, míg tavaly Norris szakította meg a holland sorozatát.

A 2023-as változékony időjárási körülmények között lebonyolított verseny rekordot döntött az előzések számát tekintve, ugyanakkor száraz körülmények között rendkívül nehéznek bizonyul a pozíciószerzés a keskeny, kanyargós pályán. A problémát tovább súlyosbítja, hogy a pilóták korábban könnyen teljesíthették a teljes távot egyetlen kerékcserével, ami jelentősen korlátozta a stratégiai lehetőségeket.

Ezen a helyzeten kíván változtatni a Pirelli, amely a korábbi évekhez képest puhább gumikeverékeket biztosít a hétvégére. A megszokott C1, C2 és C3 (kemény, közepes, lágy) helyett ezúttal a C2, C3 és C4 keverékek állnak majd a csapatok rendelkezésére.

Az FIA ezt a változtatást egy további módosítással egészíti ki, amely még inkább ösztönözheti a kétkiállásos stratégiák alkalmazását. A boxutca sebességkorlátozását a korábbi 60 km/óráról 80 km/órára emelik, aminek köszönhetően a versenyzők kevesebb időt veszítenek majd a kiállások során, hiszen gyorsabban haladhatnak át a szerelőik előtt.

A szövetség reményei szerint a bevezetett változtatások együttes hatása számottevően szélesíti a csapatok stratégiai opcióit, ami végső soron izgalmasabb versenyzéshez és szorosabb küzdelemhez vezethet a pályán, ahol hagyományosan nehéz előzni.