Max Verstappen ez a hétvégén debütál a GT3-as kategóriában, miközben egy korai élménye a GT-gépekkel kapcsolatban rávilágít páratlan alkalmazkodóképességére.

Wouter Boerekamps Porsche Supercup-pilóta megosztott egy történetet, amely bemutatja, hogyan képes a négyszeres világbajnok könnyedén váltani a különböző járművek között. A holland versenyző ez a hétvégén egy Ferrari 296 GT3-assal debütál a Nordschleifén versenykörülmények között.

A RacingNews365-nek nyilatkozva Boerekamps felidézett egy 2020-as pillanatot a Hungaroringen, amikor Verstappen először találkozott egy Porsche 911 Cup-autóval.

„Max Verstappen egyszer Budapesten vezetett, azt hiszem, az volt az első alkalma egy 911 Cup volánja mögött. Akkor még ABS nélkül" – emlékezett vissza Boerekamps, aki nemrég szerezte meg első Supercup-győzelmét Monzában.

„Kimegy a pályára, megérkezik az első kanyarhoz az új gumikkal. Fékez, és mind a négy kerék blokkol. Teljesen kockásra fékezi" – folytatta. A hiba oka azonnal világos volt, mivel Verstappen az F1-es szokásaihoz volt hozzászokva. „Megszokta, hogy 140 kilót nyom ki egy Forma-1-es autónál. Így túl erősen lépett a pedálra" – magyarázta Boerekamps.

A következő esemény azonban lenyűgözte őket: „A mérnökünk volt a kapcsolattartó" – folytatta Boerekamps. „Akkor Max bejött és megkérdezte: tulajdonképpen mennyire erősen kell nyomni a pedált? A mérnök 60 vagy 65 bart mondott. Mire Verstappen megkérdezte, hogy 60 vagy 65 legyen-e."

„A mérnök végül 65-öt mondott. Aztán új gumik kerültek az autóra, kihajtott és rögtön 64,8 vagy 64,9 bart ért el, a teljes fékezési görbe egyenes volt. Ez nem normális, senki nem csinálja ezt. Csak ő" – tette hozzá.

Boerekamps egy másik kulcsfontosságú részletet is észrevett Verstappen vezetési stílusában. „És gyakorlatilag semmit nem csinál a kormánykerékkel" – árulta el. „Bekormányoz, aztán a pedálokkal irányítja az autót. Mindent a pedálokkal csinál."

Verstappen teljesítménye annyira lenyűgözte Boerekampst, hogy meg van győződve arról, a holland képes lenne ugyanazon a hétvégén F1-es versenyt és Supercup-futamot is nyerni.

„Erősen hiszem, hogy ha Max jövőre úgy dönt, hogy egy hétvégén egyszerre vezet Supercupban és Forma-1-ben, egyszerűen megnyeri mindkét versenyt" – jelentette ki.