Törő Ferenc|2025. 12. 15. 07:43
Isack Hadjar tudja, mire vállalkozik Verstappen csapattársaként 2026-tól.

A Red Bull 2026-ra Isack Hadjart választotta Max Verstappen új csapattársának – egy döntés, amely legalább annyira bátor, mint kockázatos. A francia pilóta a Racing Bullstól érkezik, ahol első teljes Forma–1-es szezonjában stabil pontszerzőként és zandvoorti dobogósként hívta fel magára a figyelmet. Most azonban a sportág legnagyobb kihívása vár rá: helytállni Verstappen mellett.

Hadjar számára a lehetőség a 2025-ös idényzáró, az Abu-dzabi Nagydíj előestéjén vált hivatalossá. Júki Cunoda helyét veszi át a Red Bullnál, és bár ez óriási előrelépés, a történelem azt mutatja, hogy a második Red Bull-ülés könnyen karriergyilkos pozícióvá válhat.

Az elmúlt években Pierre Gasly, Alexander Albon, Sergio Pérez, Liam Lawson és Cunoda is megpróbálkozott vele – több-kevesebb sikerrel, de végül mindannyian alulmaradtak Verstappennel szemben.

Hadjar azonban nem az illúzióit csomagolja magával Milton Keynesbe, hanem a realitásérzékét. Sőt, kifejezetten tudatosan készül arra, ami vár rá.

„Ez a lehető legjobb időzítés számomra. Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy egy új szabályrendszer bevezetésekor csatlakozhatok a Red Bullhoz” – fogalmazott, utalva a 2026-os technikai reformokra, amelyek alapjaiban alakítják át az autók felépítését és működését. – „Nem arról van szó, hogy Max már ismeri az autót. Mindannyian nulláról indulunk.”

Ez a szabályváltozás lehet az egyetlen tényező, amely némileg kiegyenlítheti a versenyfeltételeket Verstappen és új csapattársa között – de Hadjar nem ringatja magát hamis reményekbe.

„Ha egyetlen célom lehet, az az, hogy elfogadjam: az első hónapban lassabb leszek” – mondta ki meglepő őszinteséggel, majd hozzátette: „Nagyon frusztráló lesz. Nézed az adatokat, és látod, hogy vannak dolgok, amiket még nem tudsz megcsinálni. De ha ezt előre tudod, akkor sokkal felkészültebb vagy.”

A francia pilóta szerint Verstappen ereje éppen abban rejlik, hogy nem ragaszkodik egyetlen vezetési stílushoz, hanem mindig alkalmazkodik az adott technikához. „Nincs konkrét vezetési stílusa. Azt vezeti, amit kap, és ez teszi őt ennyire erőssé. A jövő évi autóval is ugyanolyan jó lesz, mint az ideivel vagy a tavalyival. Folyamatosan alkalmazkodik.”

Hadjar hozzáállása nem a beletörődés jele, hanem egy tudatos stratégia része. „Mindenki úgy érkezik, hogy ’ő is ember, le fogom győzni’. Aztán darabokra szednek. És akkor indul be az a bizonyos lavina.”

Ehelyett ő inkább az alázatot választja. „Ha úgy érkezel, hogy ’nagyon messze vagyok tőle’, akkor sokkal gyorsabban tudsz fejlődni. A mezőny legjobb versenyzőjéről beszélünk. Elég nagy az esélye, hogy eleinte lassabb leszek – akkor már jobb, ha ezt most elfogadom.”

Ez a fajta önkritikus gondolkodás nem új Hadjarnál. A paddockban már első szezonjában is feltűnt, mennyire magas elvárásokat támaszt saját magával szemben.

„Az időmérők után szinte mindig csalódott vagyok. Soha nem érzem úgy, hogy tökéletes kört futottam volna” – árulta el, majd hozzátette: „Ez még csak az első évem volt, talán túl szigorú is voltam magamhoz. Nagy nyomást helyeztem magamra, és ez néha hibákhoz vezetett.”

A Red Bull tehát nem egy újabb „Verstappen-verőt” keresett, hanem egy olyan versenyzőt, aki pontosan érti, miért bukott el előtte szinte mindenki. Hadjar tisztában van a feladattal, nem bagatellizálja le a kihívást, de nem is hátrál meg előle.

Élő közvetítés