A 2025-ös Forma–1-es szezon egyik legnagyobb meglepetése kétségkívül Isack Hadjar, aki hat futammal a bajnokság vége előtt a világbajnoki pontverseny kilencedik helyén áll. A Racing Bulls francia versenyzője 39 pontjával nemcsak csapattársát, Liam Lawsont előzi meg 9 ponttal, de a Red Bull Racing második számú pilótáját, Juki Cunodát is maga mögé utasította. A zandvoorti dobogós helyezése pedig már most a fiatal csapat történetének egyik legkiemelkedőbb eredménye.
Az Amerikai Nagydíj előtt a francia tehetség láthatóan nyugodtan, de a Red Bull program jelentette nyomás súlyát érezve nyilatkozott. "Amióta csatlakoztam a programhoz, mindig is Red Bull-versenyző szerettem volna lenni" – fogalmazott a csütörtöki sajtótájékoztatón, majd hozzátette, hogy a 2026-os évre vonatkozó preferenciáit már egyértelművé tette a csapat felé.
A szezon során visszatérő témaként felmerülő gyári csapathoz való előléptetése, amelyről nemrég Helmut Marko is beszélt, újra terítékre került.
"Ha lehetőségem nyílna rá, hogy az idei szezont már a Red Bullnál fejezzem be, és így megismerkedjem a csapattal és a mérnökökkel, az remek ötlet lenne" – vallotta be Hadjar.
Bár tisztában van vele, hogy a 2026-os autók teljesen mások lesznek, úgy véli, Max Verstappen mellett dolgozni kulcsfontosságú tapasztalatot jelentene: "Max minden pilóta számára komoly kihívás. Ha mellette dolgozhatnék, rengeteget tanulhatnék még a következő év előtt."
A francia pilóta idei szezonja nem volt zökkenőmentes. A Racing Bulls, mint a Red Bull másodszámú csapata, magas elvárásokat támaszt, és a technikai problémák is a tanulási folyamat részét képezték. A szingapúri motorhibával kapcsolatban elárulta: "Még mindig vizsgáljuk a probléma okát. Számos alkatrészt kicseréltünk az autón, és reméljük, hogy most már minden rendben lesz." Ugyanakkor kiemelte, hogy minden versenyből profitál: "Nincs olyan hétvége, amikor ne tanulnék valami újat, mielőtt elhagyom a garázst."
Hadjar az újonc szezonjában mutatott fejlődését is értékelte: "A kvalifikáción szeretem kiadni magamból a maximumot, ezért is élvezem a sprintversenyeket. A futamokon pedig az egyik erősségem, hogy használom a fejem: jól gazdálkodom a gumikkal, átgondolom az előzéseket, és egyre jobban értem a csapat működését."
A szezon hajrájához közeledve Hadjar ambiciózusan, de higgadtan készül a hátralévő versenyekre, amelyeken célja, hogy további tapasztalatot szerezzen és bizonyítsa, készen áll a következő lépésre, legyen az akár a Racing Bulls-ülés megtartása, akár egy nagyobb kihívás a Red Bull főcsapatánál. Marko szerint a döntés a mexikói futam után születhet meg, addig pedig a rajongók és a paddock egyaránt izgatottan várja a fejleményeket.
