A Ferrarinak keserű pirulát kellett lenyelnie Barcelonában, miután Charles Leclerc erőforrásában meghibásodott az MGU-H és a turbó, így feladni kényszerült a futamot, míg Carlos Sainz újfent hibázott és a negyedik helyen ért célba.
„Tudom mit érez Leclerc, ugyanez történt velem 2001-ben Spanyolországban. Az utolsó körig vezettem a versenyt, 42 másodperccel Michael Schumacher előtt, amikor egy hidraulikus szivárgás miatt felrobbant az autóm kuplungja“ - emlékezett vissza a finn.
„Akkor borzasztóan frusztrált voltam, látni azt, hogy Charles körbement a garázsban és mindenkinek megköszönte a munkát, nem volt semmi. A Ferrarinak most alaposan össze kell szednie magát, hiszen Monacóba már egy megbízható autóval kell megérkezniük, hiszen most már a Red Bull mellett a Mercedes is kihívást jelent számukra“ - folytatta Häkkinen.
„A Mercedes Spanyolországban megmutatta, mennyire keményen dolgoztak a delfinezés problémájának megoldásán, ami az első öt versenyen komoly hátrányt jelentett számukra. Miamiban a szabadedzéseken láthattunk előrelépést tőlük, de Barcelonában egész hétvégén jók voltak.“
„Olyan autót adtak Lewisnak és George-nak, amiben bízhatnak és amivel valóban versenyképesek lehetnek. Ez abból is látszott, ahogy Russell a futamon Verstappen ellen védekezett, míg Hamilton az utolsó helyről egészen az ötödik pozícióig kapaszkodott fel“ - fogalmazott az egykori versenyző.
„Most már három csapat versenyez a dobogóért, a kérdés csak az, hogy a Mercedes tud-e még egy lépést közeledni az élmenőkhöz és elkezdenek-e a győzelemért harcolni. Én azt gondolom, hogy így lesz“ - jósolta Häkkinen.