Bár Max Verstappen sokáig reménytelennek tűnő helyzetből várta a nyári szünetet, az elmúlt futamok során ismét felcsillant számára az esély a világbajnoki címre. Miközben a McLaren pilótái, Oscar Piastri és Lando Norris felesleges pontokat hullajtanak el, a holland versenyző maximálisan kihasználja a kínálkozó lehetőségeket. Mika Häkkinen elismerően nyilatkozott Verstappenről, ugyanakkor a McLarennél zajló események kísértetiesen emlékeztetik őt a saját múltjára.
A kétszeres világbajnok finn pilóta, aki maga is a McLaren színeiben aratta legnagyobb sikereit, személyes tapasztalatai alapján látja át a wokingi istállónál kialakult helyzetet. "A történelem ismétli önmagát. Amikor én versenyeztem a McLarennél, hasonló helyzetben voltunk. Fantasztikus autónk volt, jelentős előnnyel vezettünk a mezőny előtt, és a csapattársammal küzdöttünk a bajnoki címért" – idézte fel Häkkinen a Fancode-nak nyilatkozva.
A McLaren már bebiztosította a konstruktőri bajnoki címet, ám a csapaton belüli rivalizálás egyre intenzívebb. "David Coultharddal folytatott küzdelmünk nem csak feszültséget szított a csapaton belül, de agresszív versenyzéshez is vezetett a pályán. Most ugyanezt látjuk Oscar és Lando között, akik azért harcolnak, ki lesz az év végén a csapat első számú pilótája" – magyarázta a veterán versenyző.
Häkkinen szerint Norris tapasztalata jelentős előnyt jelenthet a szezon hajrájában, hiszen már a hetedik idényét tölti az F1-ben, míg Piastri csak a harmadik szezonját kezdte meg a királykategóriában.
A finn szakértő külön kiemelte Verstappen teljesítményét: "Matematikailag még minden lehetséges. Max hihetetlen munkát végez a csapattal, maximálisan kihozza az autóból, amit lehet. Gyakorlatilag egyedül viszi a hátán a csapatot, nincs olyan csapattársa, aki extra teljesítményre sarkallja, mégis rendkívüli eredményekre képes."
A szingapúri futam után Verstappen 63 pontos hátrányban van Piastrival szemben. Häkkinen szerint a McLaren pilótáinak belső csatája a holland malmára hajthatja a vizet, és fontosnak tartja kiemelni: "Kulcsfontosságú, hogyan kezelik a versenyzőket a menedzsmentjük és a csapat részéről. Ez nem magától alakul ki – a pilótának keményen kell dolgoznia azért, hogy megértessék, min mennek keresztül, milyen nyomás alatt vannak."
