Lewis Hamilton Ferrarihoz igazolása hatalmas figyelmet kapott 2025 elején, ám az első közös szezonjuk messze nem alakult álomszerűen. Noha a sanghaji sprintfutamon győzni tudott, a vasárnapi nagydíjak során egyszer sem végzett az első három között. Mindez azonban nem számít példátlannak a maranellói csapat történetében, korábban több versenyző is pódium nélkül zárt egy teljes idényt a vörös autóval.
Legutóbb 2014-ben fordult elő hasonló, amikor Kimi Räikkönen visszatérése a Ferrarihoz szintén nem hozott látványos eredményeket. Abban az évben a finn pilóta legjobb eredménye egy negyedik hely volt a Belga Nagydíjon.
Fontos különbség ugyanakkor, hogy 2014-ben új szabályrendszer debütált, és a Ferrari már az idény elején lépéshátrányba került, különösen a dominánsan kezdő Mercedesszel szemben, és azt sem szabad elfelejteni, hogy akkoriban még nem volt ennyire zsúfolt a versenynaptár.
Fernando Alonso sem járt sokkal jobban abban az évben, bár neki sikerült kétszer is dobogóra állnia, végül csak a hatodik helyen zárta az egyéni bajnokságot. Räikkönen eközben mindössze tizenharmadikként végzett az összetett pontversenyben.
Ennél is drámaibb visszaesést hozott az 1980-as szezon, amikor a Ferrari a Jody Scheckter és Gilles Villeneuve alkotta párossal próbálta megismételni az előző évi sikereket. 1979-ben még Scheckter világbajnok lett, Villeneuve pedig második lett az összetettben, ám a következő évben az új 312T5-ös modell rendkívül gyengének bizonyult.
A címvédő Scheckter egész évben mindössze egyetlen pontszerzést tudott felmutatni, míg Villeneuve sem tudott dobogóra állni. Előbbi végül a csalódást keltő idény után úgy döntött, visszavonul.
Egy korábbi példa 1960-ból származik, amikor Wolfgang Graf Berghe von Trips teljesített teljes szezont a Ferrari színeiben pódium nélkül. A német versenyző akkor rendszeresen pontot szerzett, de a dobogós helyezések elkerülték.
A következő évre azonban nagyot lépett előre: 1961-ben két futamgyőzelmet és két második helyet is begyűjtött, és az idény végéig harcban volt a világbajnoki címért. Tragikus módon azonban az Olasz Nagydíjon bekövetkezett balesete következtében életét vesztette.
A Ferrari története bővelkedik sikeres és kevésbé eredményes időszakokban egyaránt, és Hamilton 2025-ös szezonja is egy újabb példa arra, hogy még a legnagyobb múltú csapatnál sem garantált a siker.
