Hegedűs László|2025. 12. 21. 11:37
Hamilton szerint egyetlen terület döntheti el a ferraris jövőjét 2026-ban.

Lewis Hamilton ferraris bemutatkozó idénye messze nem úgy alakult, ahogyan azt Maranellóban vagy éppen a hétszeres világbajnok környezetében remélték. Bár az év elején még biztató jelek mutatkoztak, a szezon gyorsan olyan irányt vett, amely végül komoly kérdéseket vetett fel Hamilton hosszabb távú szerepével kapcsolatban is.

Az év első komolyabb pozitívuma a kínai sprintfutamon aratott győzelem volt, ám ez később inkább kivételnek bizonyult, ugyanis sem Hamilton, sem a Ferrari nem tudott több sikert hozzátenni ehhez a szezon során. A Ferrari végül csupán a negyedik helyen zárt a konstruktőri tabellán, miközben az SF-25 teljesítménye szemmel láthatóan elmaradt a három élcsapattól.

Leclerc eredményei még élesebb kontrasztot adtak

Miközben az autó korlátai egyre nyilvánvalóbbá váltak, Charles Leclerc képes volt rendszeresen kihozni belőle a maximumot. A monacói hét alkalommal állhatott dobogóra 2025-ben, ami tovább erősítette a kontrasztot csapattársával szemben, ugyanis Hamilton egyetlen nagydíjon sem jutott a legjobb három közé, ami korábban soha nem fordult elő Forma–1-es pályafutása során.

A Ferrari házon belül sem próbálta szépíteni az idényt, egy szerelő nyíltan elismerte, hogy „soha nem ünneplünk” egy ilyen kampány után, Hamilton szezonját pedig különösen fájdalmasnak élték meg. A brit pilótát több probléma is hátráltatta, az operatív hibáktól kezdve a gyenge fejlesztési csomagokon át egészen a Riccardo Adami versenymérnökkel való félreértésekig.

Ugyanakkor a teljesítménye sem maradt kritikán kívül, ugyanis Hamilton mindössze 156 pontot gyűjtött, ami messze elmaradt a Ferrari elvárásaitól. Ralf Schumacher odáig ment, hogy szerinte az olasz csapatnak azonnal lépnie kellene, az eredményeket látva pedig sokak számára egyértelművé vált, mely területeken szükséges a javulás.

Chandhok szerint a kvalifikáció lett a gyenge pont

Karun Chandhok elsősorban Hamilton időmérős teljesítményét emelte ki, amely a jelenlegi ground effect korszakban különösen problémássá vált. A brit pilóta az idény utolsó három futamán már az időmérő első szakaszából sem jutott tovább, miközben Leclerc rendre előtte végzett.

Chandhok felidézte, hogy a szezon elején még volt egy pont, amikor úgy tűnt, Hamilton kezd felzárkózni. „De attól a vasárnaptól Kínában minden szétesett. Leclerc hét dobogót szerzett, Lewisnak idén egy sem jutott” – mondta, majd hozzátette, hogy volt egy rövid időszak a nyári szünet után, amikor ismét javuló formát látott.

„Volt egy fázis a nyári szünet után, amikor azt gondoltam, rendben, kezd visszajönni a tempó, és már Leclerc szintjén van. Aztán ez újra eltűnt” – fogalmazott, kitérve arra is, hogy a belga sprintfutam időmérője után Leclerc 14–2-re múlta felül Hamiltont a kvalifikációkon.

„Ez hatalmas különbség. Remélhetőleg jön egy jó újrakezdés, de szerintem ez egy mindent eldöntő éve lesz ennek a kapcsolatnak” – tette hozzá Chandhok.

Kravitz szerint minden más a Ferrari kezében van

Ted Kravitz úgy látja, Hamilton számára 2026-ra egyetlen valóban megoldandó feladat maradt.

„Az egyetlen dolog, amin javítania kell, az a kvalifikációs teljesítmény, mert minden más azon múlik, hogy a Ferrari mennyire hallgat rá a változtatásoknál” – mondta, majd rámutatott arra is, hogy Hamilton korábban többször jelezte, milyen irányba menne el az autó fejlesztésével.

Kravitz emlékeztetett arra, hogy Hamilton korábban Carlos Sainzhoz hasonlóan úgy fogalmazott, a Ferrari minden adottsággal rendelkezik a világbajnoki sikerhez. „A mondat második fele viszont mindig hiányzik, ugyanis nem csinálják meg. Vagy nem jól csinálják, vagy nem időben” – jegyezte meg, miközben azt is hangsúlyozta, hogy a jelenlegi autók és gumik különösen érzékenyek az egykörös tempóra.

Szerinte a kérdés az, hogy a Ferrari valóban beépíti-e Hamilton tanácsait, és sikerül-e megszüntetni azt a kis, ám annál fájóbb hátrányt, amely főként a Q3-ban jelentkezik.

„Ha ez 2026-ra sem változik, akkor könnyen lehet, hogy Hamilton már csak kitölti a szerződését még egy évig a Ferrarinál” – zárta gondolatait.

Élő közvetítés