A Magyar Nagydíj újabb csalódást hozott a Ferrari brit versenyzőjének, aki a szezon kezdete előtt még arról beszélt, hogy az olasz csapathoz való igazolása friss lendületet ad karrierjének. Az elmúlt hónapok azonban keserű valóságra ébresztették a 40 éves pilótát, akinek érzései kísértetiesen hasonlítanak a Mercedesnél töltött utolsó időszakához, amikor pályafutása legrosszabb bajnoki helyezését érte el.
A maranellói alakulattal egyelőre egyetlen dobogós helyezést sem sikerült szereznie, amennyiben a sprintfutamokat nem számítjuk. A hétszeres bajnoknak láthatóan komoly nehézségei vannak az SF-25-ös versenyautó vezetésével kapcsolatban, amit jól mutat, hogy jelenleg mindössze 109 ponttal a világbajnokság hatodik helyén áll a tabellán.
Az olasz istálló mérnökei a hátsó felfüggesztéshez új fejlesztéseket hoztak, amelyeket Hamilton már régóta sürgetett, ám ez sem javított teljesítményén. A brit versenyző Spában mindkét időmérő szakasz első részében kiesett, majd a futamon a hetedik helyen zárt. Ezzel szemben csapattársa, Charles Leclerc „azonnal" alkalmazkodott az újításokhoz, aminek eredményeként dobogóra állhatott a belga versenyhétvégén.
A hungaroringi esemény ugyancsak katasztrofálisan alakult a negyvenéves pilóta számára. Míg Leclerc megszerezte a Ferrari első pole pozícióját 2025-ben, addig Hamilton már az időmérő második szakaszában búcsúzni kényszerült. A kvalifikáció után teljesen összetörtnek tűnt, olyannyira, hogy még azt is felvetette, a csapatnak talán érdemes lenne másik versenyzőt ültetnie az autójába.
A verseny napján sem sikerült előrelépnie, hiszen a tizenkettedik helyen fejezte be a futamot. Ezzel a teljesítménnyel Hamilton beállította a négyszeres világbajnok Alain Prost által 1993-ban felállított legrosszabb helyezést a Hungaroringen. A verseny utáni rádióbeszélgetés során bocsánatot kért a csapattól, mondván, gyenge teljesítményével pontokat veszít a Ferrari.
Az olasz alakulat számára egyre nagyobb aggodalomra ad okot, hogy képesek lesznek-e megtartani második helyüket a konstruktőri bajnokságban, mivel a Mercedes mindössze 24 pontra található mögöttük. A csapat vezetősége nyilvánvalóan szeretné látni Hamilton formájának javulását, miközben Jacques Villeneuve szerint a brit pilóta most szembesül igazán azzal, mennyire más körülmények várják Maranellóban.
Az 1997-es világbajnok a La Gazzetta dello Sportnak adott interjújában meglepőnek nevezte, mennyire demoralizáltnak tűnik Hamilton. A kanadai szakértő emlékeztetett arra, hogy a brit versenyző Formula–1-es pályafutása során mostanáig kizárólag Mercedes-motorokkal dolgozott.
„Lewis teljesen más háttérrel érkezett a Formula–1-be, és korábban mindig az angol és német munkamódszerekkel dolgozott," – mondta Villeneuve. „Most szembesül azzal, mennyire más minden a Ferrarinál. Valóban meglepő látni, mennyire elkeseredett. A Ferrarinál mindig van némi zavar a döntésekben és a kommunikációban, még a rádión keresztül is, és ez nem segíti az alkalmazkodását."
Arra a kérdésre, vajon időt kellene-e adni Hamiltonnak, a kanadai így válaszolt: „A jövő év lesz az igazi összecsapás Leclerc-kel. Ezt az autót nem Hamiltonra tervezték, és az új szabályokkal 2026-ban minden újraindul. Ugyanakkor érkezését hatalmas figyelem és elvárások övezték, és tagadhatatlan, hogy az első időszak kétségtelenül csalódást keltő volt."
A nyári szünet nem is jöhetett volna jobbkor a Ferrari számára, hiszen sztárpilótájuknak komoly újrakezdésre van szüksége. Peter Windsor szerint Hamiltonnak „rendkívül összpontosítottnak" kell lennie a szezon második felében.
Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója szerint Hamilton „nagyon erős" lesz a nyári szünet után, mivel továbbra is bízik képességeiben. A brit versenyző Magyar Nagydíjon tett megjegyzései azonban rendkívül aggasztóak, és más kulcsfigurák sokkal kevésbé pozitív előrejelzéseket fogalmaztak meg.
Damon Hill figyelmeztette Hamiltont, hogy „egyre nehezebb lesz", miután látta, mennyire elkeseredett volt Magyarországon. Martin Brundle nem gondolja, hogy Hamilton további két szezont maradna a Ferrarinál, holott szerződése 2026 végéig szól, sőt, további egy évre szóló opciót is tartalmaz.
Bernie Ecclestone Isack Hadjarral helyettesítené Hamiltont, ha úgy döntene, elhagyja a Ferrarit. A negyvenéves versenyző minden bizonnyal a 2026-os F1-es szabálymódosításokban bízik, amelyek gyors autót biztosíthatnának számára, de ha nem ez történik, talán pontot tesz hihetetlen karrierje végére.
