A hétszeres világbajnok első ferraris idénye nem alakul könnyedén, hiszen sikerekből eddig nem sok jutott ki neki. Továbbra is az év elején szerzett kínai sprintgyőzelem jelenti számára a csúcsot, miközben vasárnapi dobogós helyezése továbbra sincs, ami új negatív rekordot jelent az olasz istállónál.
Az idény utolsó négy hétvégéje előtt Hamilton hatodik az egyéni pontversenyben 146 megszerzett ponttal, míg csapattársának, Charles Leclerc-nek 210 egysége van. Amikor a brit pilóta idei teljesítménye került górcső alá, Doornbos arról beszélt, hogy a Hamilton és Adami közötti kapcsolat továbbra is problémát jelent.
„Úgy vélem, egyszerűen hiányzik a kémia a mérnök és a versenyző között. A Lewis és Ricky közötti kommunikáción azt érezni, hogy nincsenek egy hullámhosszon” – vélekedett Doornbos a The Pit Talk nevű podcastban. Szerinte Hamilton mexikói időbüntetését sem kezelték megfelelően.
Egyesek azzal érvelnek, hogy miután Hamilton levágta a 4-es kanyart és nem megfelelő módon tért vissza a pályára, a csapata szólhatott volna neki, hogy lassítson le egy kicsit, mivel jogosulatlan előnyre tett szert. Ez azonban nem történt meg, és mint az az FIA indoklásából kiderült, Hamiltont jogtalan előnyszerzésért büntették, nem pedig azért, mert nem használta a kijelölt menekülőutat a pályára való visszatéréshez.
„Ricky mondta neki, hogy tíz másodperces időbüntetést kaptak ezért meg azért. Lewis erre azt válaszolta, hogy »oké, de nagyon nehéz volt a pályán maradni«. Tudjuk, Lewis. Nem gondolnám, hogy kellőképp résen lennének. Ha győzelmekért, bajnokságokért és dobogókért akartok harcolni, akkor minden egyes lehetőségből a maximumot kell kihozni.”
-crop-1200x800_640x427.jpg)