Miközben az 1990-es évek első néhány szezonja még Ayrton Sennáról, Alain Prostról és Nigel Mansellről szólt, 1994-től, részben Senna sajnálatos halála miatt, Michael Schumacher és Hill vette át a stafétát. A feltörekvő német a Benetton színeiben először elég ellentmondásos módon megnyerte a ’94-es idényt, majd ’95-ben már simább győzelmet aratott.
Ezek után viszont átigazolt a Ferrarihoz, míg Hill továbbra is a Williamst erősítette, akik 1996-ra kiváló autót építettek, így a brit lett a világbajnokság első számú várományosa. Végül aztán saját márkatársát, az újonc Jacques Villeneuve-öt legyőzve meg is szerezte a hőn áhított címet.
Hill most ugyanakkor az ő és Johnny Herbert nevével fémjelzett Stay on Track podcastben beszélt arról, hogy miért nem lett belőle Ferrari-pilóta. „Ha felajánlják a lehetőséget, hogy a Ferrarihoz mehetsz, akkor természetesen az rendkívül csábító. »Igen, ezt akarom csinálni.« Fontos azonban, hogy alaposan átgondold, mert a helyzet bonyolult.”
„Nekem volt egy alapvető szabályom, amely lényegében arról szólt, hogy a legjobb autóban akarok lenni, és a legnagyobb esélyt szeretném a sikerre. Végül azonban visszautasítottam őket. Pedig Jean Todt mondta, hogy »gyere, beszélgessünk«, és én el is utaztam az olaszországi otthonába. Azt hiszem, abból a házból végezte a munkáját. Azt mondta, hogy második számúnak kéne lennem Michael mögött.”
„Gondolom, ez remekül sült el nálad” – mondta Herbert. „Igen, ez volt az oka annak, hogy visszautasítottam ezt a rendkívül nagylelkű ajánlatot” – válaszolt Hill. „Ez nem olyan ajánlat, melyet ne lehetne visszautasítani, igaz? Igazából ez egy olyan ajánlat, amelyet vissza kell utasítanod. Persze lehet, hogy rá kellett volna bólintanom és csapatot kellett volna váltanom.”
„Valaki azonban megkérdezte ezt Jean Todtól pár évvel ezelőtt, és ő tagadta, hogy én valaha is ellátogattam volna hozzá és beszéltünk volna erről. Szóval biztosan csak álmodtam!” – mondta viccesen Hill, kinek pályafutása az 1996-os idényt követően már sosem ért el hasonló magasságokat.
-crop-1200x800_640x427.jpg)